Заплашват с уволнения стачкуващите в БДЖ

Условието за прекратяване на стачните действия е подписването на колективен договор

по статията работи: Ивелина Георгиева | 22.11.2011 | 13:36

Натискът върху стачкуващите в БДЖ служители е изключително голям от страна на ръководството на компанията. Това заяви председателят на Синдиката на железничарите в България Петър Бунев. Той съобщи, че от ръководството изискват списъци с имената на стачкуващите служители и на всеки се заявява, че ако стачкува ще бъде уволняван. Бунев даде пример със железничар, който днес (22 ноември), е дал изявление за национална медия и е застанал отговорно с името и длъжността си пред обществото в следствие, на което е бил привикан да даде обяснение за изявлението си в компанията.

"Всеки човек има конституционното право да стачкува и синдикатът ще застане зад такива хора като гарантира, че те няма да останат без работа” посочи синдикалистът.

Синдикатите потвърдиха днес, че на 24.11 национално ефективна стачка ще има и предварително се извиняват за причиненото неудобство на гражданите, но това е единствения начин да защитят българската железница и работните места на хората.

"Нека не позволим с БДЖ да се случи това, което стана с авиокомпания "Балкан" преди няколко години” каза Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати в България.

В цялата страна нито един кмет не е уведомен кои влакове ще бъдат спирани. Това е станало ясно от обиколка из страната, направена от железничарския синдикат.

"Ние не виждаме политика в решенията на ръководството на БДЖ, а умишлено съсипване на железницата” коментира Йордан Манов, председател на синдиката на локомотивния персонал към КНСБ. Според синдикатите всяка оптимизация за ръководството на БДЖ е равна на съкращения.

След спирането на 150 влака в страната ще пострадат учениците, пенсионерите и всички прослойки на обществото.

От синдиката заявиха, че в следствие на доклад на ЕК, който съдържа негативни критики към реформата в БДЖ са се обърнали към Прокуратурата, с молба да провери действителното състояние на БДЖ. Молбата е заведена вчера в Районната прокуратура, уточни Петър Бунев.

Твърдението, че стачката е незаконна е начин хората да бъдат манипулирани смята още той. По думите му, стачката е абсолютно законна, тъй като, когато не се спазват споразумения е редно да се протестира. Адвокати на синдиката са направили проверка и тя показва, че стачката е законна.

Според Йорданова, колективният трудов договор (КТД) е документът, който би могъл да реши проблема в БДЖ. "Подписването му ще даде гаранция на работещите в системата на железопътния транспорт, че техните трудови права ще бъдат осигурени", посочи още тя. Без него синдиката няма основание да счита, че спорът ще бъде решен по европейски.

Бунев добави, че са пропуснати много възможности БДЖ да не бъде в това положение като например осигуряването на 50-100 влака за товарен превоз в железницата. Той каза, че един натоварен вагон на БДЖ носи 1000 лева приходи, 50 вагона – 50 хиляди лева и така за един месец дружеството може да изкара 1,5 милиона лева. Така БДЖ "Товарни превози” щеше да е на печалба, но ръкводството не явно не смята така.

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


8 Цвете Жекова 22.11.2011 | 17:10
И как така ще ги уволнят, след като хората имат законното право да стачкуват. Нали после работниците могат да заведат дело срещу ръководството и да ги осъдят. Само се опитват да ги уплашат.
7 Силвия Димитрова 22.11.2011 | 16:13
Тази „реформа“ взе страшно да вони. Не си правя илюзии, че някога ще стане известно дали предприятието умишлено е било докарано до несъстоятелност. Не си правя и илюзии, че ще има осъдени. Тази деградация се е случвала системно и всички задружно са участвали – едните със занижен контрол, а другите яко са крали гориво, части...вагони. Не е ясно кои са едните и кои са другите. Анонимни елементи от целия механизъм проял като рак обширното оглозгано до кокал дружество.
6 Draga Mateeva 22.11.2011 | 15:38
БДЖ отдавна отслабиха пазарните си позиции. Преди не бяха официални монополисти, но се държаха като такива. Отказваха да подобрят услугите и се държаха безобразно с клиентите, затова ги изгубиха. Превърнаха се в типичните омразни бюрократи и с това отблъснаха хората и конкуренцията ги помете. Лошото е че ще го отнесат обикновените служители.
5 Hristo Ganchev 22.11.2011 | 14:50
Аз също съм на мнение, че в българските железници трябва да има сериозна реформа, която да спести милионите на държавата и дружеството да е поне нула на нула. Минавайки през това трябва да се съкратят 2000 човека! Удобство или неудобство - всеки си върши работата. Управниците - оптимизират процеса, Синдикатите - организират стачки а работниците - гледат да си запазят работните места.
4 V D 22.11.2011 | 14:33
Когато стачкуваха на скоро пак ги заплашваха с уволнения, така че едва са изненадани служителите. Не може да те задължи да стачкуваш или не никой, дори шефа ти. Да пият една студена вода и да мълчат, защото не са в изгодна позиция. Спрат ли да работят всички, те най-много ще загубят.
3 Станимира Стоева 22.11.2011 | 14:27
Ситуацията взе да излиза от контрол..Най-тъжното е, че хорицата накрая пак ще бъдат много ощетени, да не кажа съкратени. Къде е Боко сега да каже какво да се направи? защо държавата мълчи? Манипулативното източване на БДЖ накрая ще доведе точно до неговата пълна разпродажба за скраб накрая, както стана с Кремиковци..
2 d.krumova _ 22.11.2011 | 13:56
Разграбиха компанията, а сега, когато сметките са на минус насила ще изгонят хората, лъжейки ги, че Европа или Св. Петър тъй били наредили. Това е нелепо. Същите тези хора, които всяка сутрин от екраните приканват персонала доброволно да се обрече на гладна смърт са част от схемата по източването на БДЖ и прикриват истинските виновни, довели да фалит. Да хванат онзи миндил Младенов и да обясни с прости думи на хората защо иска да ги обрече толкова народ на глад и мизерия? Това е престъпно. А големите виновници както винаги ще останат встрани от скандала...
1 Георги Петров 22.11.2011 | 13:47
Тежки навремена настават за родното БДЖ. Протестиращите само ще усложнят положението и на без това достатъчното закъсало предприятие. Нужни са спешни реформи и съкращаване на излишния персонал, за да върви това дружество напред, а не да затъва все повече и повече в дългове.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.13...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.66
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.