Големи хранителни вериги нерегламентирано са координирали търговската и маркетинговата си политика, съобщава Комисията за защита на конкуренцията.
Нарушението е разкрито при "Метро Кеш енд Кери България", "Билла България", "Кауфланд България ЕООД енд Ко", "ХИТ Хипермаркет", "Максима България" и "Пикадили".
Нарушението се състои в прилагане на общи механизми за координиране на търговската политика на пазара за доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяването на промоции, като са ограничавали и свободата на доставчиците.
Комисията е установила, че търговските вериги непряко са обменяли информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици.
Веригите координирали действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи.
Определението на Комисията не подлежи на обжалване, но в срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения.
Съгласно ЗЗК, ответните страни, поотделно или съвместно имат право да предложат поемането на задължения, с които да се преустанови поведението, във връзка с което е образувано производството.
След обсъждане на възраженията, предложенията и писмените доказателства, КЗК ще се произнесе по съществото на спора.
iNews припомня, че Комисията за защита на конкуренцията установи вече такъв картел между производители на олио, производители на хляб и хлебни изделия, застрахователни дружества, както и млекопроизводители и производители на пилешко месо.