"Който е добър в извиненията, рядко е добър в нещо друго", е казал Бенджамин Франклин. И е бил много прав.
Всички ние неизбежно водим забързан напрегнат живот, изпълнен със задачи и крайни срокове и сме обречени поне веднъж на определен период от време да не спазим някой(и) от тях. Или пък да закъснеем за работа.
Ключовият момент обаче е да се стремите да избягвате оправданията. Защото те по-скоро влошават професионалните ви отношения с шефа ви, отколкото ви извиняват пред него.
Колегите от Econ.bg предлагат кратък черен списък с трите извинения, които в никакъв случай не трябва да поднасяме на работното си място.
Автобусът ми закъсня..."
... за трети път тази седмица. Този лош, лош градски транспорт. Разбира се, че може да се случи да почакаме над половин час на някоя спирка. Да, обаче не можете да го използвате като извинение всеки път. Особено, ако закъснявате често.
Още повече, че когато пресмятате времето, нужно, за да стигнете до офиса, трябва да предвидите и евентуално забавяне по пътя. Което би било още по-лесно, ако такова има толкова често, колкото закъснявате за работа.
Вместо да въртите една и съща плоча всеки път, по-добре пробвайте нещо ново – честност. Бъдете откровени с ръководителя си за това какво ви е забавило – дори да е нещо съвсем битово и преодолимо. Разбира се ако закъсненията са ви навик, и честността няма да ви спаси.
Кои са другите две кофти оправдания вижте в Econ.bg.