Регистрите за БУЛСТАТ, актовете за смърт, раждане и брак, личните данни (гражданско и административно обслужване - ГРАО), имотите и кадастърът са част от 100-те услуги, които ще бъдат напълно автоматизирани в рамките на проекта "Развитие на административното обслужване по електронен път".
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа по Оперативната програма "Административен капацитет" (ОПАК) и е съфинансиран от ЕС чрез Европейския социален фонд.
Проектирането на услугите е в напреднал етап, а след избора на изпълнител има готовност да започне тяхната реализация. Усъвършенстването на избраните услуги ще намали значително времето за тяхното изпълнение.
Например, Агенция по вписванията издава в момента около 260,000 удостоверения годишно, свързани със Закона за кадастъра и имотния регистър. Тези документи няма да бъдат необходими след въвеждането на електронната услуга за междуведомствена служебна проверка на съответната информация, обясняват от Министерството на транспорта и информационните технлогии и съобщенията.
Други цели на проекта са промени в нормативна уредба, които да улеснят бързото и поетапно въвеждане на електронното управление, както и обучение на служители от централната и общинската администрация.
Представителите на браншовите организации оцениха високо представеният системен подход и визия за изпълнение на проекта. Те заявиха желание за още по–тясно сътрудничество при обсъждането на конкретни предстоящи стъпки в областта на електронното управление.