Себастиан Фетел успя да се възползва от факта, че стартира първи в Гран При на Малайзия, и успя да спечели вълнуващото състезание на "Коала Лумпур" след страхотна битка със своя съотборник Марк Уебър.
Двамата се вкопчиха в ожесточена битка в 44-та обиколка и след няколко зашеметяващи дуела най-вече в първия сектор на пистата германецът успя да изпревари втория пилот на Ред Бул и оглави класирането, въпреки че от бокса бяха забранили подобни маневри в края на състезанието.
Това беше 27-а победа за Себ в "кралските гонки", но в отбора чакат обяснение от Фетел за поведението му на пистата, което застраши позициите и на двамата пилоти на Ред Бул. Освен това германецът поведе и във временното класиране.
Зад тях завършиха двата болида на Мерцедес - Люис Хамилтън и Нико Розберг, като британецът трябваше да пести гориво след средата на състезанието, което му попречи да задържи втората си позиция, на която се движеше след вторите посещения на бокса.
Фернандо Алонсо пък ще иска да забрави възможно най-бързо своето състезание №200, след като отпадна още във втората обиколка. Той получи повреда на предното крило, но реши да не влиза в бокса. Това му изигра лоша шега и още на старт-финалната права носът на болида стана на парчета и испанецът трябваше да напусне състезанието.
Маса записа 5-о място в днешното състезание, докато Грожан (6) и Райконен (7) успяха да изстискат максимума от своите автомобили след слабата вчерашна квалификация. Перес завърши на 9-о място, а десетката беше запълнена от Хюлкенберг (8) и Верн (10). Най-бързата обиколка бе дело на Серхио Перес.
Състезанието не завършиха Алонсо, Ди Реста, Сутил, Малдонадо, Рикардо и Бътън, като Форс Индия беше в зоната на точките, но грешка в първия питстоп лиши отборът от точки в днешната надпревара.
Стартът
Фетел успя да тръгне добре и взе дефанзивна траектория при първия завой, а в същото време Фелипе Маса се опита да го натисне и го атакува на няколко пъти. Между двамата се получи лек контакт, който наруши цялостта на предното крило на Ферарито, което позволи на шампионът да дръпне с близо 2 секунди още след първата обиколка.
Впоследствие направилият отличен старт Уебър изпревари Алонсо за втората позиция, който беше решил да не влиза в бокса за смяна на носа на болида. Това изигра лоша шега на италианския тим, като съпротивлението откъса цялото крило, а испанецът отпадна още при второто завъртане със своя болид.
Хамилтън пък стартира отлично и отпадането на Алонсо го направи 3-и, а зад него застана Розберг, който изпревари Уебър в 5-та обиколка. Така двата Ред Була и двата Мерцедеса оглавиха колоната преди първите смени на гуми.
Маса, който стартира от 2-о място, пък се срина чак до 6-а позиция.
Първо посещение на бокса
Фетел даде начало на смяната на гуми, като въпреки съвета за сухи гуми, той предпочете за сложи такива за хлъзгава писта. Това му изигра лоша шега, като в самото начало не успя да намери сцепление и беше изпреварен от няколко пилота, а освен това загуби близо близо 10 секунди в първата обиколка след посещението си в бокса.
От това отлично се възползва неговият съотборник Марк Уебър, който нямаше проблеми при своето посещение в пита и излезе начело с около 3 секунди аванс пред световния шампион.
Поведението на Люис Хамилтън обаче беше най-интересно за всички, след като новият пилот на Мерцедес по погрешка влезе в бокса на МакЛарън - тимът, в който той прекара над десетилетие. Той бързо осъзна какво прави и влезе в правилния бокс, докато приятелката му Никол Шерцингер се чудеше какво се случва. МакЛарън пък побърза да туитне, че Люис винаги е добре дошъл да се види с бившите си работодатели.
Най-големи проблеми си създадоха във Форс Индия, като единият от пистолетите заяде, което задържа над 40 секунди Сутил в пита, а Ди Реста чакаше търпеливо да дойде неговия ред, тъй като никой не го предупреди, че не трябва да влиза в този момент.
Така след първите стопове Уебър оглави колоната пред Фетел и Хамилтън. Розберг бързо застигаше своя съотборник, като Мерцедес бяха видимо по-бързи, но така и не успяха да настигнат шампионите при конструкторите, а слънцето изгря над Малайзия и беше време за нова смяна на гуми.
Втори питстоп
В челото не настъпиха проблеми в челото, като разликата от по секунда между първите 4-ма се запази, докато Бътън изоставаше на 8 от Розберг. Хюлкенбърг пък се бореше за 6-то място заедно с Маса, Райконен, Грожан и Серхио Перес.
След смените обаче Фетел беше чувствително по-бърз от своя съотборник, а Хамилтън настигаше и двамата заради слабата скорост, която показваше австралиецът.
Немецът дори си позволи да помоли по радиото да бъде пуснат пред Уебър заради по-високата си скорост, но това не се случи, а вторият пилот на Ред Бул дръпна със секунда и половина.
Отново най-големият губещ при второто посещение на бокса беше Форс Индия, като Пол Ди Реста отпадна от състезанието, след като някои от компонентите по болида му бяха прегрели заради дългото забавяне в бокса по-рано по време на състезанието.
30-а обиколка - старт на нови посещения при механиците
Още в 30-а обиколка Хамилтън даде старт на нови посещения в бокса, а благодарение на дъждовната квалификация лидерите продължаваха да карат гуми "medium", с които даваха най-добри времена през целия уикенд. Фетел влезе 2 обиколки по-късно, което му коства една позиция, тъй като британецът го изпревари. Уебър обаче се справи с напрежението и в 33-та обиколка излезе от бокса със 1.5 секунди пред Люис.
Дженсън Бътън поведе състезанието заради отличното запазване на гумите, но все пак Уебър успя да го изпревари, а в 36-та обиколка англичанинът влезе в бокса. Там механиците не поставиха добре предна дясна гума, което провали цялото състезание на Дженсън, който можеше да се бори за място в топ 3.
Хамилтън пък се оказа, че трябва да пести от горивото си до края на състезанието, и по този начин позволи на Фетел да го изпревари за второто място. Така отново Ред Бул окупира първите две места.
Отпадането на МакЛаръна позволи на Грожан да се се изкачи до 6-а позиция, а Маса се настани на 5-о място. Райконен пък водеше ожесточена битка за Хюлкенберг за 8-о място, но германецът се защитаваше отлично, а Кими претендираше, че се съперникът му кара твърде агресивно. Перес се движеше временно 7-и, а десетката беше запълнена от Ботас.
Последни посещения в бокса и незабравим финал
В 41-та минута отново Хамилтън влезе първи в бокса, а останалите в челото го последваха скоро след това. В 44-та обиколка Уебър излезе от бокса, като започна отлична борба между него и Фетел за първата позиция в Гран При на Малайзия.
На завои №3 и №4 световният шампион пробва няколко атаки, които бяха отлично парирани от Уебър, а до края на обиколката двамата бяха гума до гума, но все пак австралиецът успя за кратко да дръпне пред своя съотборник.
От своя страна Хамилтън, който остана 4-и, докато пазеше гориво, отново настъпи газта и бързо изпревари Розберг с по-меките гуми и подгони лидерите в състезанието.
В 46-та обиколка настъпи и най-красивият момент в състезанието - атаката на Фетел започна атака от вътрешната страна на старт-финалната права, като се довери на своя съотборник, че няма да го избута от пистата. Рисковата маневра му даде първото място, но още на следващия завой Уебър контрира брилянтно и възстанови позицията си.
След още няколко завоя, в които бяха гума до гума, Фетел в крайна сметка успя да изпревари своя съотборник, но от бокса не останаха впечатлени и скастриха световния шампион за маневрите, които използва срещу австралиеца.
В същото време Малдонадо стана поредния пилот, който отпадна от състезанието, докато Перес изпревари Райконен за 6-то място в състезанието. Мексиканецът обаче допусна грешка и позволи да бъде изпреварен от Кими, а и от Маса, които пратиха пилота на МакЛарън на 8-о място. Бразилецът обаче беше по-бърз от Лотуса на победителя в миналото състезание и окупира 6-о място.
До края в лагера на Мерцедес беше много интересно, като Нико Розберг на няколко пъти искаше разрешение да атакува Хамилтън, но така и не получи такова въпреки многократните му опити.
В последната обиколка Фетел затвърди успеха си, а двамата с Уебър първоначално не се поздравиха след състезанието, за разлика от Розберг и Хамилтън, които се прегърнаха. Маса пък се изкачи до 5-о място, оставяйки Грожан на 6-а позиция.