С 28 млн. лв. се рекламираме като райско кътче за почивка

Проблемите с туроператорите не са се отразили на желанието на руските туристи да отмарят у нас

по статията работи: Андриян Георгиев | 02.11.2012 | 13:22

28 млн. лв. ще бъдат изразходвани за реклама на българския туризъм през 2013 г. Това заяви Иво Маринов, зам.-министър на икономиката, енергетиката и туризма.

От общите разходи за туристическа реклама 8 млн. лева идват по линия на държавния бюджет. Останалите 20 млн. лева ще дойдат от Оперативна програма "Регионално развитие”.

На въпрос дали има дългосрочно споразумение с руската федерална служба по туризъм относно договорните отношения между български и руски туроператори, Иво Маринов коментира, че това са отношения между частни търговски субекти и никой не може да им се меси.

"Ние с федералната агенция по туризъм в Русия освен да си обменяме информация, да следим тенденциите и да се срещаме, няма какво друго да направим”, заяви Иво Маринов, цитиран от агенция "Фокус".

По думите на зам.-министъра проблемите са свързани с туроператорите. При последното посещение на специалисти от агенцията по туризъм в Русия проблемът с туроператорите дори не е бил повдиган.

Маринов коментира още, че най-големите туроператори отчитат 10% ръст на ранните записвания, предлагащи България на руския пазар за зимния туристически сезон. Успоредно с това в края на месец ноември ще се проведе и изложение в Москва, като и оттам се очакват положителни новини за зимния туризъм. През миналата година туристите от Великобритания са били на плюс 4,3%, като в понеделник започва изложението в Лондон, като едва след него ще могат да бъдат дадени данни за това, какъв ще бъде интересът за тази година, специално от Острова. 

Японският пазар тази година се развивал много добре, като има 20% ръст на туристите оттам. Освен това много добре вървят и записванията от Корея, а успоредно с това от 13 до 15 ноември е изложението в Шанхай, където България ще бъде представена като туристическа дестинация.

Анализите за изминалия летен сезон показват, че е имало значителен ръст на туристите от Руската федерация, Украйна, Молдова, Беларус и Казахстан. Общо за четирите летни месеца от юли до септември, ръстът на туристи спрямо същия период на миналата година е 5%, като в същия обем е и ръстът на приходите от международен туризъм без транзита. Най-много харчат руските туристи извън пакета.

Според Иво Маринов проблемите с туроператорите, които създадоха дискомфорт на руските туристи, нямало да се отразят за следващия летен сезон, нито пък да има спад на посетителите. В Русия бяха открити 16 изнесени визови центъра, като от тези градове е имало и чартъри. 

Зам.-министърът увери, че правителството работело усилено за популяризирането на културно-историческите забележителности, както и на спа и балнеотуризма. Това обаче било процес, който изисква много време. Той допълни, че доказателство за това, че спа туризмът се развива добре е фактът, че догодина Поморие ще бъде домакин на Конгреса на Европейската спа асоциация, което се случва за първи път в Европа.

Междувременно стана ясно, че България ще се представи на 33-ото Световно туристическо изложение World Travel Market (WTM) 2012 в Лондон, което ще се състои от 5 до 8 ноември в изложбения център ExСel. Изложението е най-голямата борса за професионалисти в тази индустрия.

България ще се представи на WTM с национален щанд от 293 кв. м, чийто основен организатор е Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Като съизложители се включват 25 туристически фирми и общини. Водещото послание на тазгодишното участие в Лондон е "България – уникална в многообразието си" (Bulgaria – Unique in its Diversity).


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


31 Velislav Zdravkov 02.11.2012 | 15:52
така си е , как ще ни забравят , те са ни верни туристи :)
30 zvercheto zvqr 02.11.2012 | 15:28
Руснаци винаги ще има :)
29 galia ivanova 02.11.2012 | 15:18
Няма и да се отразят каквито и да е проблеми , докато е максимално евтино при нас за тях :)
28 маймунка мръсна 02.11.2012 | 15:11
И кое му е адекватното на това!? По тая логика, трябва да се закрият всички останали, за да няма риск, че ще се случи това с он травъл.
27 маймунка мръсна 02.11.2012 | 15:09
Викаш да има един държавен туроператор като Балкантурист едно време :) И да се премахнат частните оператори?
26 loshoto momche 02.11.2012 | 14:58
Като ни рекламират като най -евтината дестинация , където алкохолът е неограничен :)
25 Anna Vasileva 02.11.2012 | 14:54
Да.. май това е най-адекватното и правилно нещо, което може да се направиЧ!
24 Ralica Hristova 02.11.2012 | 14:48
Дано да ни провърви с тази рекламна кампания!
23 Петър Попов 02.11.2012 | 14:47
Рекламата е хубаво нещо, ама от сега да се подготвят с проверките по черноморието и най-вече заведения, дискотеки, хотели - всички си спестяват адски много от към данъци и това се знае.
22 Dimi Petkov 02.11.2012 | 14:32
Мисля, че е време да се създаде един туроператор, в който и държавата да има някакъв дял, за да е гарантирано после изплащането на парите, ако се случи нещо като а он травъл.
21 pateshki ustni 02.11.2012 | 14:30
Дори и рекламата ни да не е от най-хубавите , винаги ще има туристи , толкова много чужденци са идвали и ще идват :)
20 Radina Arabadjieva 02.11.2012 | 14:27
Дано рекламата да проработи! Ще е добре за туризма!
19 Марта Иванова 02.11.2012 | 14:22
Оки, петък е и спирам да се тревожа за глупости;)) Макар че като се сетя как пих на Свети Влас една газирана напитка с вкус на тоник, именувана "Шони" (смятай!!!:))) за повече пари от тоника и пак лееко ми се свива стомахът. За липсата на пречиствателни станции по морето отказвам да мисля;))))
18 Liubomira Panajotova 02.11.2012 | 14:21
Добър бюджет, но определено и фирмените съдружия няма да сбъркат ако подходят с някаква колектива реклама извън граница.
17 Dwight Yorke 02.11.2012 | 14:16
Не им се занимава много с турците, а ни вижат нас, че си падаме по алкохола и сме славяни като тях, така че им харесва обстановката в България :).
16 Иван Ангелов 02.11.2012 | 14:15
Ако не са те, то нямаше да има тези застроени курорти и пищни хотели по 4-5 звезди. Щеше да ни е по-спокойно по морето, но нямаше да има толкова приходи от туризъм.
15 Jason Bourne 02.11.2012 | 14:14
Идват разбира се. Нашата зима си е като есен за тях. Те са свикнали на десетки градуси минусови температури, така им допадат много зимните ни курорти.
14 Dwight Yorke 02.11.2012 | 14:13
Общо взето нещата са 50 на 50. Бившата ми приятелка работеше за туроператор и виждах хора, които бяха разочарновани се заклеваха, че няма да стъпят повече в България, докато на други определено им харесваше времето, което са прекарали тук.
13 Mighty Quinn 02.11.2012 | 14:11
Имаше нужда да чуем това че проблемите с туроператорите в крайна сметка няма да откажат хората да посетят отново страната ни.
12 ekaterina tsoneva 02.11.2012 | 14:09
стига сте се притеснявали с тези гафове , каквото такова ;)
11 Марта Иванова 02.11.2012 | 13:58
Интересно, по какъв ли начин ще се рекламираме и пак ли ще има гафове?
10 Alena Bukva 02.11.2012 | 13:57
Така си е. Да се радваме, че иначе и толкова няма да имаме като ръст.
9 Lady Garga 02.11.2012 | 13:56
Горе-долу май така ще излезе:) И слава Богу, че ако не са братушките...
8 Дивна Селчева 02.11.2012 | 13:56
А бе те са си доволни, ние просто прекалено много се впрягаме. Какво ги люшкаме толкова много на коленце?? Имат хотели, плажове, всичко им е наред. А който иска да опознае истинската страна, ще се поинтересува, прочете и ще успее.
7 Alena Bukva 02.11.2012 | 13:55
Маринов коментира още, че най-големите туроператори отчитат 10% ръст на ранните записвания, предлагащи България на руския пазар за зимния туристически сезон"" - Това е много добре! Зимни сезон също е така важен както и летния. Не знаех че руснаците и зимата идват у нас.
6 Lady Garga 02.11.2012 | 13:54
Айде, айде стига мрънкал. Реклмата е изключително важна - никъде не се споменава, обаче колко общо сме спечелили само от летния сезон тази година по курортите нали? Не знаеш, каква възвращаемост имат тия пари.
5 Дивна Селчева 02.11.2012 | 13:52
Те специално руските туристи едва ли някога ще искат да спрат да идва ту нас. Свикнали са, а това трудно се променя. Което си е добре за нас, а и за тях:)
4 манна небесна 02.11.2012 | 13:50
Сигурно това е цената да се направи фейсбук страница и евентуално някакъв сайт :) Скъпи са тия работи :)
3 Petar Petrov 02.11.2012 | 13:41
28 000 000лв за реклама? Тези хора как я мислят, на мен и 8млн ми се виждат много да не говорим за 28млн лева, е да 20-тте са от оперативна програма, но струва ли си от държавната хазна, без друго бедна, да се дават още 8млн и то за реклама?!
2 Yordanka Peeva 02.11.2012 | 13:40
Дано да има ефект от тази реклама, защото това не са никак малко пари. Много е важно да се направи и нещо за подобряване на условията за туристите тук, така че да са доволни.
1 бартош курек 02.11.2012 | 13:39
Абе всяка година се отчита растеж на тия туристи от Русия :) В един момент ще се окаже, че цяла Русия почива на нашето Черноморие.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Хрусковците анимационен филм
  • 14:35 Имало едно време … предметите...
  • 14:45 Благуните 2 детски филм
  • 15:15 Магна Аура, изгубеният град детски...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • Сега "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.77 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.