Състоянието на намерените отломки от разбилия се в Средиземно море в четвъртък египетски самолет говорят, че на борда му е имало голям взрив. Това отбелязва експертът и бивш пилот от ВВС на Египет ген. Ихаб Мурси. Той пояснява, че прави изводите си на база на вида, в който са извадените от морето парчета от самолета, багажа на пътниците и части от салона. А всички те са разкъсани на парчета, което говори за взрив.
"Ако взривът е бил във въздуха, то цели детайли няма да останат. Засега всичко, което намираме, са малки фрагменти. Даже спасителните жилетки са на парчета, както и килима на пътеката на пътническия салон. Всичко това може да означава, че на борда е имало мощен взрив”, казва ген. Мурси.
Според него не е изключено на парижкото летище да са били внедрени като работници терористи. Които, познавайки добре нещата там, да могат да заобиколят системите за сигурност, ако получат такава заповед. "Това е напълно възможно. Във Франция има екстремисти от различни националности. Възможно е някои от тях да работят на летищата от много години. И да получават задачи и заповеди от т.нар. спящи клетки”, казва експертът, цитиран от ТАСС.
Генералът отбелязва, че по всяка вероятност, ако на борда е бил осъществен терористичен акт и самолетът е бил взривен, това не е дело на атентатор-самоубиец. От една страна такъв човек би трябвало да активира бомбата, когато самолетът вече кацне в Кайро. "В такъв случай ефектът щеше да бъде много по-голям”, казва той. Според ген. Мурси далеч по-вероятно е бомба да е била заложена от служител на летището, който е имал достъп до самолета.
Експертът подкрепя тезата си и по метода на изключването. Той отбелязва, че самолетните катастрофи се случват поради 4 причини. Първата е заради лоши метеорологични условия. Но са налице доказателства от страна на пилота и на метеорологичните станции, че такива не е имало. Вторият вариант е възникнал технически проблем, най-тежкият от които е огън в двигателя. При това положение обаче пилотът може да го изключи и да продължи полета с другия. Паралелно с това той информира диспечерите, а това също не се е случило на полен MS804. Третият вариант е пилотска грешка. Но тя се случва най-вече при опит за кацане. А тук до последния момент самолетът е летял на 11-12 хил. метра височина и до последно не е имало снишаване. "И четвъртият вариант е несанкционирана човешка намеса, злоумишлено действие или с прости думи терористичен акт”, казва Мурси.
Според египетския генерал от съществено значение за разследването е намирането на черните кутии. В противен случай разследването ще трае изключително дълго време.