ЕК се скара яко на страните членки – гражданите им не знаели нищо за тел. 112

Държавите не работели и за усъвършенстване на системата

по статията работи: Христина Рафаилова | 12.02.2014 | 12:37

Европейската комисия нападна страните членки, че държат дезинформирани гражданите си за спешния телефон 112.

Комисар Нели Крус, която отговаря за цифровите технологии, заяви, че европейците не разполагат с базова информация за това как и при какви обстоятелства могат да потърсят помощ на 112. Представителят на ЕК обвини централната власт в държавите, че "се дърпа" да проведе кампании за телефонната линия, за да образова гражданите си. 

Цифрите подкрепят твърденията на Крус, като според тях едва 41% от гражданите ЕС знаят, че обаждането на 112 е безплатно. 

Според еврокомисаря страните членки не полагали и усилия да подобрят работата на системата. Тя изпратила на ресорните министри писмо, в което настоява да предоставят информация за националните планове на страните си за по-широкото и ефективно използване на системата 112. 

"ЕС направи достъпа до тази услуга възможен, а сега страните трябва да поемат своята отговорност", коментира еврокомисарят. 

Самата Крус обаче беше подложена на нападки заради липсата на инициативност при усъвършенстването на работата на горещата телефонна линия. 

От Европейската асоциация на спешните номера заявиха, че въпреки всички усилия на ЕК, ЕП и на самата Крус се прави много малко за по-доброто функциониране на системата, както и за информираността на гражданите. 

Бившият шеф на литовския 112 Артурас Кедавикиус илюстрира как недостатъчният контрол върху системата от страна ЕС води до трагедии. Той разказа за жена, която починала, след като звъняла на оператор 8 пъти, но никой не успял да установи местоположението ѝ. 

Същевременно комисията за вътрешния пазар на ЕП гласува всички нови коли и ванове да имат задължително системата "eCall", която се свързва автоматично с най-близкия спешен център. Изискването трябва да влезе в сила през октомври 2015 г. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


10 sleeping sun 21.05.2014 | 16:19
"Държавите не работели и за усъвършенстване на системата " - да така е, има гои този момент
9 dancho danchev 12.02.2014 | 16:11
Теб разпитваха ли те повече време по телефона, или точно и конкретно се разреши проблема, защото имам усещането, че повечето диспечери на тези спешни линии проявяват прекалено любопитство.
8 gospoja jeleva 12.02.2014 | 15:50
Ами нормално да те питат от къде си, при тях не идва от къде звъниш и не могат да гадят, дори и на телефона на пожарната да се обадиш пак ще те попитат от кой град си, няма какво да се отегчаваш, ако трябва да обясняваш за ранен или за някой, който е получил проблем на сърцето пак ли ще се отегчиш?
7 Баба Пъша 12.02.2014 | 15:42
Представям си как се чувстват хората, които работят зад тези телефони, когато им звънят някакви хора просто да се заяждат с тях . Тази практика по някакъв начин трябва да се скопи !
6 Старата Госпожа 12.02.2014 | 15:12
Българите определено не са запознати изцяло с този телефон 112 . Аз лично веднъж звъннах , за да сигнализирам, че един контейнер гори на центъра на града, но след 2,3 минутен разпит, кой съм, от къде съм и пр. се отегчих .
5 чичо съби 12.02.2014 | 14:44
Ако трябва да съм съвсем точен, аз също не знам много за този телефон , само веднъж ми се наложи да звънна там и телефонната бюрокрация ми се стори доста голяма .
4 Фанка Василева 12.02.2014 | 13:57
Нали линейките имат такива системи и няма как да знаят всички адреси примерно в София на изуст или някое село за което дори и ние не сме чували, имат си навигации.
3 Viktor Ivanov 12.02.2014 | 13:09
Странно как след 8 обаждания не са могли да установят местонахождението на тази жена, която в последствие е починала, може би трябва да снабдят спешните центрове с устройства, които да установяват местоположението на обаждащия се.
2 Никол Георгиева 12.02.2014 | 12:57
Ние знаем за какво може да се звъни на този спешен телефон и дори и аз съм звъняла, по доста неприятни случай, но е факт, че има хора, които и за най-малкото звънят.
1 mariyna todorova 12.02.2014 | 12:57
Сега ще се налеят сума пари в тая насока, за да се популяризира този телефон 112. Според мен у нас сме наясно, но все още има много проблеми в техническо отношение, които не са докрай избистрени.

ТВ програма

Кино

  • Сега Религията днес
  • 15:00 Спортните таланти на България:...
  • 15:30 Библиотеката
  • 16:00 Приключенията на един Арлекин тв...
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • Сега ПРЕМИЕРА: "Вкусът на Португалия" -...
  • 16:00 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.11
  • 23:00 "Годзила: Кралят на чудовищата" -...
  • Сега "Необичайният живот на Тимъти...
  • 15:00 "50 първи срещи" - с уч. на Адам...
  • 17:00 "Любовни афери" (премиера) -...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Семейни кютеци" - с уч. на Дуейн...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.