Европейската комисия (ЕК) даде началото на нова кампания за реклама на консумацията на плодове и зеленчуци, след като паниката около бактерията убиец E.coli отказа много европейци от прясната салата, предаде ДПА.
"Какво влиза в менюто това лято? Плодове, зеленчуци и пак зеленчуци!", гласи рекламният плакат, на който, заснети колоритно, се мъдрят маруля, чушки, домати, зеле, патладжани, броколи и тиквички.
"Вече знаем със сигурност, че краставиците, доматите, чушките, тиквичките и пр. нямат нищо общо с кризата (предизвикана от Ешерихия коли)", продължава текстът на рекламата, напомняйки на читателите, че здравословната храна трябва да включва поне 400 г плодове и зеленчуци дневно.
Комисията е подготвила и аудиовизуален пакет, който предоставя на телевизиите в ЕС, включващ уверенията на производители и официални лица, че продуктите са безвредни.
Най-малко 50 души починаха тази година в резултат на епидемията от опасния щам на E.coli в Германия.
В крайна сметка бе установено, че египетски кълнове са предизвикали заразата, но преди това бяха набедени испански краставици и други зеленчуци. Това принуди производителите да изхвърлят тонове от продукцията си и много от тях фалираха.