Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), отчете спад на чистата си печалба за четвъртото тримесечие и стагнация в броя на потребителите на платформите си в края на годината, предаде Франс прес. Към 31 декември потребителите на някоя от четирите й услуги - "Фейсбук", "Инстаграм" (Instagram,), "Месинджър" (Messenger ) и "УотсАп" (WhatsApp) - които са влизали най-малко веднъж дневно в мрежата, са били 2,8 милиарда, а тези, които са влизали най-малко веднъж месечно - 3,6 милиарда.
Тези числа показват лек растеж за една година, но са почти същите като през третото тримесечие.
Социалната мрежа "Фейсбук" е изгубила около 1 милион активни всекидневни потребители за три месеца до общо 1,929 милиарда към края на декември. Финансовият директор на групата Уейн Уайнър обясни този резултат с неблагоприятна база спрямо предходните месеци, когато възобновяването на пандемията от Ковид-19 в Азия е ускорило регистрациите. Освен това по думите му конкурентните платформи изглежда също забавят растежа на компанията, особено сред младежката аудитория.
Основателят и ръководител на "Мета" Марк Зукърбърг спомена конкретно приложения като "ТикТок" (TikTok), които се разрастват много бързо.
Ръководителите на "Мета" многократно са се оплаквали от конкуренцията на "ТикТок" и други мрежи, като в същото време са изправени пред множество разследвания и жалби за злоупотреба с доминиращо положение на пазара.
Оборотът на "Мета" за последното тримесечие е бил 33,67 милиарда долара, колкото очакваха анализаторите, но чистата печалба е едва 10,3 милиарда долара или с 8 процента по-малко от миналата година. Акциите на групата поевтиняха с над 22 процента в електронната сесия след закриването на търговете на Нюйоркската фондова борса вчера.
Това са първите резултати на "Мета", след като тя обяви промяна на името си в края на октомври. Тогава Марк Зукърбърг съобщи, че иска да се съсредоточи към метавселената, смятана в Силициевата долина за бъдещето на интернет - паралелна вселена, в която публиката ще използва очила за добавена или виртуална реалност, за да общува, да работи или да се забавлява. Изграждането й засега се изразява в инвестиции за десетки милиарди долари в подразделението на "Фейсбук" "Риалити лабс" (Reality Labs).
Вчера ръководителят на "Инстаграм" Адам Мосери съобщи, че потребителите вече могат да създават свой аватар, който да им служи като самоличност в метавселената.