Премиерът на Италия се дистанцира от кампанията, рекламирана от здравния му министър за насърчаване двойките да имат повече деца, предаде BBC.
Кампанията "Ден на плодовитостта" е критикувана в социалните медии за това, че явно не разбира причините за ниската раждаемост в Италия. В една от рекламите жена държи лупа до надписа "Красотата няма ограничение в годините. Раждаемостта има."
Смята се, че застаряващото население на Италия ще навреди на икономическия растеж и социалните услуги.
Премиерът Матео Ренци каза в радио интервю, че никои от приятелите му не са решили да имат дете след гледане на реклама, и още, че стабилната работа и детската градина са ключът към повишаване националния прираст.
Критиците на кампанията казват, че има много причини италианките да решават да имат по-малко деца, сред които са високата безработица, ниските заплати, лошите права при майчинство и неадекватните грижи за децата.