Китай замразява строителството на скоростни жп линии

След като на 23 юни в жп катастрофа загинаха 40 души, а 200 бяха ранени

по статията работи: Петя Михайлова | 11.08.2011 | 14:33

Китайското правителство замрази проектите за строителство на скоростни железопътни линии, след като на 23 юни в най-голямата жп катастрофа в страната от 2008 г. загинаха 40 души, съобщи gazeta.ru

Освен спирането на новите строежи, китайското правителство обяви и преразглеждане на вече одобрените проекти.

Освен това е взето решение за ограничаване скоростта на влаковете по новите жп линии с 50 км/ч, като в същото време скоростните влакове могат да развиват скорост до 486 км/ч.

Най-малко 32-ма души са загинаха при сблъсъка на високоскоростен влак в друга композиция пред него в източната китайска провинция Чжъцзян. Над 200 души бяха ранените в катастрофата. Първият високоскоростен влак спрял на линията заради прекъсване на електроподаването при падането на гръм. Точно тогава отзад в него се е врязала втората високоскоростна композиция. В резултат се е стигнало до дерайлиране на първия влак и два от неговите вагони изхвърчали от моста, на който той се намирал в момента на трагедията.

Трагедията се разигра по-малко от месец след откриването на нова високоскоростна линия, свързваща столицата Пекин с Шанхай.

Катастрофата породи редица въпроса относно сигурността на китайската високоскоростна железопътна мрежа. Тя непрекъснато се разраства и трябва да се увеличи от 8358 километра на 13 000 километра през 2012 г. и на 16 000 километра през 2020 г. В това начинание миналата година бяха вложени 700 милиарда юана (77 милиарда евро).


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Иван Цветков 11.08.2011 | 16:34
Ние сме замразили развитието на всякакво жп строителство и най-вече подмяна на влакове! Така че за какво си говорим? Какво замразяват китайците, какво замразяваме ние?
2 Данчо Георгиев 11.08.2011 | 15:01
Не знам дали е удачно да се замразяват проектите за нещо толкова мащабно и социално полезно, вместо просто да се преосмислят нещата от гледна точка на безопасността на превозваните хора. Още няколко милиарда юана за безопасност са по-добър вариант, отколкото изобщо да не се осъществи този железопътен проект.
1 Алекс Г. 11.08.2011 | 14:46
Все още им е рано да имат такива високоскоростни линии. Имам чувството, че като манталитет още не са дораснали, че да използват толкова бързи машини. Една грешка тук коства живота на десетки, а понякога и стотици животи.

ТВ програма

Кино

  • 00:20 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:50 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:25 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:20 Библиотеката /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Бразди /п/
  • 05:25 Чешити /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 00:45 "Трима братя, три сестри" -...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 2
  • 01:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.