Осама бин Ладен наблюдавал как влиянието на терористичната му организация спада и се оплаквал в последните си писма, че Ал Каида страда от маркетингов проблем, предаде Асошиейтед прес.
Групата му убивала твърде много мюсюлмани и това било лошо за бизнеса. Западът печелел пи ар борбата. Всичките му стари другари били мъртви и той едва им намирал заместници, уточнява още БТА. Изправен пред тези предизвикателства Бин Ладен, който мразел САЩ и отхвърлял капитализма, обмислял всъщност една от най-американските стратегии.
Подобно на частната охранителна компания Блекуотър, авиолиниите ВелюДжет и производителят на цигари Филип Морис, Ал Каида вероятно се нуждаела от ново начало и ново име. Въпросът с името бил описан от Бин Ладен в писмо, което впоследствие било открито в комплекса му в Пакистан.
Проблемът според него бил, че в името липсвал религиозен елемент, който да убеди мюсюлманите по света, че те са в свещена война с Америка. Тъй като пълното име на групата - Ал Каида ал Джихад станало известно с по-краткия си вариант Ал Каида, изпускането на думата "джихад" позволило на Запада измамно да твърди, че не е във война с исляма, пише Бин Ладен.
Вероятно е време Ал Каида да се върне към оригиналното си име, смятал той. Документите представят Бин Ладен като главен изпълнителен директор-терорист, който се опитва да продаде свещената война на компания в криза, отбелязва АП.