Маршрутните линии в София намаляват от 24 на 16

Столична община обявява конкурс за превозвачи по тях

по статията работи: Андриян Георгиев | 30.11.2011 | 16:11
Повече за:

Столичната община ще обяви конкурс за превозвачи по 16 маршрутни линии, каза заместник-кметът Любомир Христов, цитиран от БТА.

В края на тази година предстои да бъде внесена документацията за разглеждане от комисиите на Столичния общински съвет.

Предстоящите конкурси за 16-те маршрутни линии ще са за маршрути, които сега съществуват и са сред най-натоварените. До приключването им общината ще се възползва от възможността да сключи шестмесечни договори с превозвачи, които проявяват интерес за превоз по съществуващите в момента маршрутни линии. 

В момента в София се експлоатират общо 24 маршрутни линии, като общината предвижда те да се намалят с още осем и да се изключи преминаването им през идеалния център на града, което сега е възможно.

Срокът на договорите, които ще се сключват с превозвачите, ще е тригодишен, като причината да се избере такъв период е, че това е индикативният срок за завършването на голяма част от дейностите по обновяването на градския транспорт.

В отговор на въпрос Христов изрази съмнение за възможността да се организира продажбата на билети за  маршрутните линии в пунктовете за билети на градския транспорт.

По думите му конкурсната процедура вероятно ще приключи във втората половина на 2012 г., като с бъдещите превозвачи ще бъдат подписани договори с ясни санкции за неспазването на разписанията им. 

Христов посочи, че няма да има изискване превозвачите да спират на обозначени спирки, а спирането им по  маршрута ще е съобразно Закона за движение по пътищата. На въпрос как ще се следи за спазването на правилата, той посочи, че очаква упълномощените органи да извършват постоянен контрол и за такива нарушения, както и за останалите на водачите в градския транспорт. 

Столичната община не се е отказала от идеята си за довозващ транспорт, който ще е с 16 до 20 линии, но той ще е в системата на останалия градския транспорт и ще е включен в електронната система за таксуване на пътниците.

Целта на кварталните автобуси ще е превозването на пътниците от различни части на даден квартал до станциите на метрото, както и до основните спирки на градския транспорт. По думите на заместник-кмета създаването на  този вид транспорт ще е отделна процедура. Според Христов има вариант този вид транспорт да се възложи за обслужване от общинската "Столичен автотранспорт" или да се търсят други  превозвачи, но финансирането ще е от системата на градския транспорт, за разлика от маршрутните линии, които експлоатират определени линии, но се финансират от билетите на пътниците, а не целево, както останалият градски транспорт.

В рамките на следващите три години общината планира, че ще отпадне необходимостта от маршрутните линии, тъй като дотогава проектът за интегрирания градски транспорт щял да бъде към приключване. През пролетта на следващата година се очаква да започне строителството на участъка от бул. "Цариградско шосе" до летище "София" от първия лъч на метрото, а през 2014 г. ще бъде дадено начало на строителството на  третия лъч на метрото, които след влизането им в експлоатация щели да доведат до отпадането на маршрутните линии, каза Христов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Ива Хинова 30.11.2011 | 17:30
Може да са много удобни, но не приличат на страна с претенции в ЕС. Ще видим дали до две години ще изчезнат съвсем, все пак е очевидно, че някой ги поддържа изкуствено. Един просто пример – за тях закона аз движението по пътищата не важи, да не говорим че нямат право да возят правостоящи, а масово го правят и никой не ги закача. Друг е въпроса, че и общината не си върши работата - една автобусна линия от летището до централна гара не могат да пуснат, а хората като знаят, че трябва да се прикачват яхват такситата.
1 Петър Стоянов 30.11.2011 | 16:24
Дано да не пипат маршрутките, които ходят до студентки град, защото пътникопотокът там е най-голям. Например 5-цата (от Студентски до централна ЖП гара). Много удобна, минава покрай центъра, а и няма нужда да сменяш автобуси. Този вид превоз си остава много удобен за хората, нищо, че е с 50 стотинки по-скъп.

ТВ програма

Кино

  • Сега Следите остават
  • 21:30 В кадър
  • 22:00 Страсти в Тоскана 4 тв филм /17...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Ал Хайба тв филм /5 епизод/ (12)
  • 00:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:40 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:15 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:30 "Коя е тази песен?" - музикално...
  • 22:30 "От местопрестъплението: Маями" -...
  • 23:30 bTV Новините - късна емисия
  • 00:00 "Спирала" - сериал, с.3, еп.3
  • 01:00 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:45 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Хавай 5-0" - сериал, сезон 10
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 3
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 2
  • 01:00 "Черният списък" - сериал, сезон 7
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.