Оказва се, че физическото възпитание и учебните часове не си пречат, а напротив, тъй като физическите упражнения са полезни не само за тялото, но и за ума, съобщава medicalxpress.com.
Това доказва ново изследване на учени от Медицинския университет в Южна Каролина.
Според него училищата съкращават часовете по физическо, за да могат учениците да прекарат повече време в класната стая, а по този начин пропускат "златна" възможност за насърчаване на учебния процес.
Екипът, воден от Уилям Рандазо и Джеймс Макелиът, си поставил за цел да определи как дневната физическа активност, включена в училищната програма, се отразява на учениците.
За целта ученици от шести клас били включени в нова програма, като отделяли за спорт по 40 минути на ден, пет дни в седмицата. Преди това те прекарвали общо 40 минути на седмица в часовете по физическо възпитание.
Първокласници и второкласници пък били преместени да учат в стаи, оборудвани за спорт, като обучението им включвало едновременно движение и усвояване на основни академични умения.
Освен това в залите за физически упражнения учениците между трети и шести клас имали достъп до телевизионни монитори, по които се излъчвали обучителни програми.
Така, докато учели география, децата тичали и тренирали на воля. Те се занимавали и със скално катерене на стена, на която били отбелязани цифри, които се променяли, и чиято основна цел била да помогнат на учениците по-лесно да подобрят математическите си умения.
Изследователите сравнили резултатите от стандартната форма на обучение от предходната година и резултатите от техния нов подход, като за целта всеки ученик направил обикновен тест през пролетта и есента.
През есента били отбелязани и индивидуалните цели на отделните ученици, които те трябвало да изпълнят до пролетния тест.
Резултатите показали, че времето, прекарано извън класните стаи и отделено за физически упражнения, не се отразява зле на академичните постижения. В действителност, учениците подобрили резултатите от тестовете си.
Процентът на децата, които се справили с теста, се увеличил от 55% преди началото на програмата до 68,5% след нейния старт.
Според учените резултатите показват, че е нужно внимателно проектиране на образователните програми и отделянето на достатъчно време за физически упражнения.