Връщането на повредени смартфони и тяхната поправка струва на мобилните оператори в глобален мащаб до 2 млрд. долара на година, се казва в проучване на британската консултантска компания WDS.
Фирмата обръща особено внимание на апаратите с четирите водещи мобилни операционни системи в момента в света, като в тази група с потенциално най-голям риск от поправки се отличават телефоните с Android. Те са били в центъра на общо 14% от изследваните случаи на оплаквания от клиенти спрямо 11% за Windows Phone, 7% за iOs на Apple и 6% за BlackBerry OS.
Анализираните оплаквания и запитвания за помощ при поддръжката са направени през последните 12 месеца и броят им надхвърля 600 хиляди. Обажданията са приети от обслужващи центрове в Обединеното кралство, САЩ, Обединените арабски емирства, Австралия, Сингапур и други места, на които компанията присъства.
От WDS подчертават, че не самата платформа Android създава най-много проблеми. Напротив, системата се развива с изключително бързи темпове и това, че е отворена, ѝ дава допълнителни възможности за "феноменален растеж".
Неприятностите се появяват, когато бъде използван евтин и нискокачествен хардуер. А именно хардуерните повреди водят до най-големи разходи при възникване на нужда от ремонт.
Ето защо от WDS препоръчват по-внимателни и продължителни тестове на апаратите с Android, преди те да започнат да бъдат предлагани на крайните клиенти. Посочва се още, че по-детайлните разяснения за купувача още в процеса на продажбата ще създадат реални очаквания за потребителското изживяване с всеки конкретен смартфон и обажданията по един или друг повод биха могли да бъдат намалени.