Изключително атрактивна предпремиера имаше изцяло новият Jaguar XF в Лондон. Преди да бъде представен официално на широката публика на 1 април по време на автоизложението в Ню Йорк, автомобилът се показа като истински професионален акробат и премина 240 метра по опънати високо над Темза въжета. Каксадата беше поверена на британския експерт Джим Додал, който е легенда от редица холивудски класики като филмите за Джеймс Бонд, Борн, Индиана Джоунс и т.н.
С акробатичното изпълнение Jaguar XF показа колко напреднали технологии и прецизни настройки са използвани при създаването му. В по-голямата си част колата е направена от алуминий, което я прави с 80 кг по-лека от най-близкия си конкурент в класа. Благодарение и на това новият XF заема и лидерското място по екологичност изхвърляйки едва 104 грама въглероден диоксид на километър пробег.
Изцяло новият XF е запазил основните черти на предшественика си, но използва усъвършенстваната платформа на Jaguar, за да достигне съвсем ново ниво. Със 75% алуминий конструкцията позволява спестяване на тегло до 190 кг в сравнение с предишния модел и повишаване на твърдостта при усукване с до 28%. Конструкцията осигурява и драматични подобрения в разпределението и пропорциите, така важни за дизайна на Jaguar.
Значителни подобрения има почти навсякъде по колата и те са насочени изцяло към удобството и комфорта на бъдещите шофьори и пътници. Въпреки че е със 7 мм по-къс и с 3 мм по-нисък от предшественика си, междуосието на новият XF е с 51 мм по-дълго, което осигурява водещо в класа пространство на задната седалка с повече място за краката, коленете и главата. На интериора в купето също е обърнато много сериозно внимание. То представлява хармонична комбинация от съвременни луксозни материали и тапицерии, традиционната майсторска изработка на Jaguar и свръхмодерни технологии като новата висококачествена информационно-развлекателна система InControl Touch Pro и 12,3-инчовия TFT инструментален клъстер. "При оформлението сме се ръководили от желанието да направим купето на XF толкова успокояващо, колкото и комфортно. Новите технологии са внимателно комбинирани с материали, които глезят и вдъхват увереност. Изцяло новият XF излъчва ясно чувство за спокойствие и сила, както отвън, така и отвътре. Горд съм, че моят екип постигна това", казва директорът по дизайн на Jaguar Ян Калъм.
Повишаването на ефективността, присъщо за олекотената алуминиева конструкция, се допълва от гамата усъвършенствани и мощни двигатели, с които е оборудван новия XF. Двулитровите дизелови двигатели Ingenium са с мощност от 163 к. с. и 180 к. с. и се предлагат със специално оптимизирани 6-степенна механична и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Така по-малкият вариант, с неговите едва 104 грама изхвърлян въглероден диоксид на километър, представлява най-лекия и най-ефективния нехибриден дизелов двигател в този сегмент.
Бъдещите собственици на Jaguar XF ще могат да избират между още 4 мотора. При бензиновите това са 2-литровият с турбокомпресор и мощност от 240 к.с. По-големият му "брат" с работен обем от 3000 куб. см е добре познатият V6 Supercharged. Той ще се предлага в два варианта – с 340 и с 380 к.с. Дизеловата гама пък е обогатена от 6-цилиндровия 3-литров двойно турбиниран мотор, който използва нови технологии, благодарение на които мощността му стига 300 к.с., а въртящият момент се покачва до впечатляващите 700 Нм.
Значително подобрение има и по отношение на пътното поведение на новия Jaguar XF. Леката и твърда конструкция е също съществена за отличната динамика на колата. Усъвършенстваните двойни носачи и окачването Integral Link създават идеалния баланс между пъргавина, комфорт и финес. За отличния резултат от работата на инженерите на Jaguar pomaga и съвременна технология с пасивни амортисьори . За още по-добър контрол системата Adaptive Dynamics определя оптималните настройки на амортисьорите в съответствие с условията на шофиране. Jaguar Configurable Dynamics, разработена за първи път за спортния F-TYPE, осигурява пълен контрол и позволява на водача да настройва индивидуално амортисьорите, управлението на волана, двигателя и 8-степенната автоматична трансмисия.
Вътре в купето също място са намерили най-новите съвременни разработки. Инфо-развлекателната система и възможностите за свързване са най-модерните, които Jaguar е предлагал досега. Изцяло новата система InControl Touch Pro включва 10,2-инчов сензорен екран и технология Dual View, която позволява на водача да вижда информация като навигация, докато пътникът на предната седалка гледа телевизия или DVD.