Социалната мрежа във интернет Фейсбук (Facebook) обяви във вторник, че ще показва принудително реклами, въпреки програмите, които предпазват потребителите от този тип масови послания, пише "Уолстрийт джърнъл". Според информацията, публикувана в електронното издание, рекламата ще бъде "маскирана" по такъв начин, че програмите ще могат значително по-трудно са откриват и премахват банерите.
"Рекламите са част от "Фейсбук”, каза в тази връзка вицепрезидентът за рекламите в социалната мрежа Андрю Босуърт. При това той подчерта, че "Фейсбук” е обновил индивидуалните настройки за реклами, чрез които потребителите могат да избират какъв вид реклами да виждат. Може да се откаже търговска информация по конкретна тематика или банерите на конкретна фирма.
От "Фейсбук” заявяват, че са разширили възможностите за индивидуална настройка на рекламата, след като са анализирали активността на няколко хиляди души от редица страни. Според данните повечето от ползвателите прибягват до услугите на програмите, блокиращи рекламите, заради натрапчивите рекламни банери или защото не се интересуват от показваните рекламни послания.
Според данните на "Уолстрийн джърнъл” около 84% от доходите на "Фейсбук” от реклами идват от мобилните версии на социалната мрежа, където блокирането на рекламите е по-сложно. Около 26% от използващите персонални компютри в САЩ използват блокиране на рекламите, отбелязва изданието.
"Фейсбук” е една от водещите социални мрежи в света. Тя е основана на 4 февруари 2004 година, а сега месечната й аудитория е около 1,7 милиарда души по целия свят. Facebook.com е уебсайт, който обслужва по свои правила социалните връзки в интернет като опосредства връзките между хората на над 70 езика. Управлява се и е собственост на частната компания "Facebook, Inc" със седалище в Силициевата долина, Калифорния, САЩ.