Ръководителят и съосновател на "Фейсбук" Марк Цукърбърг обяви, че социалната мрежа вече е достигнала прага от 2 милиарда потребители, предадоха агенциите. Прагът от 1 милиард потребители бе прехвърлен през октомври 2012 г.
По данни на ООН към 2015 г. населението на планетата е 7.3 милиарда. "Светът е малко по-светъл сега", написа от профила си в мрежата самият й основател.
Създаден през 2004 г., "Фейсбук" се превърна в интернет гигант и разрастването му не отслабва, най-вече благодарение на рекламата, която е основна част от приходите му. Чистата му печалба скочи с над 75% до 3 млрд. долара през първото тримесечие, а оборотът му се е увеличил с 49% - до 8 млрд. долара.
Групата купи други технологични компании, сред които "Инстаграм", "УотсАп" и "Окюлъс" и се впусна във виртуалната реалност и изкуствения интелект.
Като доказателство за волята си да се диверсифицира "Фейсбук" ще предава на живо мачовете от Шампионската лига за американските потребители чрез страницата "Фокс спортс", стана известно вчера.
В понеделник групата съобщи, че започва да продуцира различни предавания, сериали и телевизионни игри. През 2016 г. тя се впусна и в онлайн търговията.
Сега 33-годишният Цукърбърг иска да постигне още повече и да повлияе на облика на социалната мрежа. "Напредваме, за да свържем цял свят, а сега работим, за да направим света по-близък", да обединяваме хората, каза той в собствената си страница в мрежата.
Той започна и обиколка в САЩ, за да чуе "надеждите и проблемите" на американците, с което силно наподоби избирателна кампания. Някои медии твърдят, че дори е хвърлил око на Белия дом след няколко години, но той отрича.
"Фейсбук", изглежда, иска да бъде повече "общност", а не технологична компания", изтъква анализаторът Брайън Блау. Наскоро компанията изрази и волята си да сътрудничи с традиционните медии за борба с фалшивите новини.