3 компании в битка за цифровизацията

В конкурса за изграждане на цифрова телевизионна мрежа участие е заявил и "Булсатком"

по статията работи: Кремена Бедерева | 15.01.2013 | 11:13

Три компании заявиха намерения за участие в предстоящия конкурс за изграждане на цифрова телевизионна мрежа в България, съобщиха от пресцентъра на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС).

От 1 септември 2013 г. ще бъде въведена цифровизацията у нас.

Една от компаниите, заявила участие, е "Булсатком", около която напоследък се разрази спор. bTV Mеdia Group спря сигнал към оператора, като споровете все още продължават. След това и сигналът на Tv7 и Super 7 бe преустановен.

Спорът между "Булсатком” и медиите от групите на bTV и Тv7 се разгоря преди Коледа, след като от телевизиите обвиниха оператора, че крие броя на абонатите си и така ги ощетява. Очаква се от Tv7 да внесат жалба в ГДБОП и прокуратурата срещу "Булсатком”.

От КРС пък обявиха днес, че със свое решение № 2221 от 19 декември 2012 г. провежда конкурс за издаване на едно разрешение за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс – радиочестотен спектър, за осъществяване на електронни съобщения чрез електронна съобщителна мрежа за наземно цифрово телевизионно радиоразпръскване с национален обхват.

В определения срок – до 17.30 ч. на 10 януари 2013 г., своите заявления в КРС подадоха компаниите "ДИ ВИ БИ ТИ” АД, "БУЛСАТКОМ” АД и "ДИНАМИКС” ЕООД. Под внимание ще бъдат взети и намеренията, които постъпят в комисията по пощата и носят клеймо от дата до 10 януари 2013 г.

Предвид заявения интерес и поради факта, че кандидатите са повече от един, предстои КРС да вземе решение за обявяване на конкурсна процедура. В бъдещия конкурс могат да участват и компании, които не са заявили изрично намеренията си пред регулатора.

Информационната кампания за въвеждането на цифровата телевизия пък стартира официално от 21 декември 2012 г., като това е първият етап. Вторият етап ще започне веднага след това и той ще е напомнящ - в него ще функционират, както цифровият, така и аналоговият сигнал. Третият етап ще бъде самото въвеждане на цифровизацията от 1 септември 2013 г. Това е й крайният срок за изключване на аналоговия сигнал.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


73 Стоян Ставрев 16.01.2013 | 12:57
Покрай спора с БТВ ще останат без абонати. Явно се целят в нов бизнес.
72 Mukka Dess 15.01.2013 | 15:34
Няма да мине много време и ще разберем кой стои зад целия този скандал и какво цели с него.
71 melrose place 15.01.2013 | 14:08
Много са ми мътни работите около този търг за мобилен оператор който завърши в полза на Булсатком.
70 Лили Йовова 15.01.2013 | 13:58
Според мен зад Булсатком стоят разни мафиоти и те дърпат конците на цялата операция в превръщането на Булсат в 4-ти мобилен оператор
69 Victoria Peshev 15.01.2013 | 13:21
Само на първия ден след спирането на БТВ вече няколко хиляди бяха прекратили договорите си, това е истината.
68 известна личност 15.01.2013 | 12:40
Играят нечестно и това се вижда. Държавата също е ощетена, защото пари не попадат в министерството на културата и сега едвам се намират пари за правенето на български сериали.
67 Иван Ангелов 15.01.2013 | 12:39
И аз имах в старата квартира оборудване на "Булсатком" и ми искаха 20 лева, за да дойдат да ми оправят счупения им приемник, който сам си изгоря. Дадох ги парите и след това си прекратих договора заради това безобразие от тяхна страна.
66 Alexander Porsche 15.01.2013 | 12:38
Имат пари и това е поредното доказателство, че са водили на хартия едни цифри, а в реалност се оказват съвсем други. "Булсатком" са поредните, които перат пари в сивата икономика.
65 известна личност 15.01.2013 | 12:37
Десетки клиенти ли? Само от моя блок днес трима отидоха и си анулираха договорите. Губят десетки хиляди клиенти всеки ден, само защото си позволиха да мамят и играят нечестно.
64 Миро Т 15.01.2013 | 12:36
Нали искат и те пари да правят. Сигурен съм, че ще сключат сделка с М-Тел, за да не си правят конкуренция и да имат договорка с тях за фиксирани цени.
63 Иван Ангелов 15.01.2013 | 12:35
Общо взето като ги гледам се опитват да наложат монопол като кабелен оператор. Неслучайно предизвикаха фалита на "ITV Partner" преди години. На всичкото отгоре се тикат и като мобилен оператор.
62 Alexander Porsche 15.01.2013 | 12:34
Да, да и после да скрият пак колко точно телевизори са вързали към новата цифровизация, за да не дължат ДДС на държавата. Изобщо трябва да се забрави за кабелния оператор.
61 известна личност 15.01.2013 | 12:34
Изобщо не заслужават точно пък "Булсатком" да участват в този конкурс. Как така са ги допуснали, при положение, че са виновни за укриване на половин милион абонати?
60 известна личност 15.01.2013 | 12:33
Изобщо не заслужават точно пък "Булсатком" да участват в този конкурс. Как така са ги допуснали, при положение, че са виновни за укриване на половин милион абонати?
59 Миро Т 15.01.2013 | 12:32
Изобщо не бива да се позволява на "Булсатком" да спечелят битката за цифровизацията, защото в крайна сметка всички които имат телевизор, ще станат жертва на техния монопол.
58 Иван Ангелов 15.01.2013 | 12:32
"Булсатком" къде се тикат и те не мога да разбера? Разкриха им далаверите които са правили с укриване на абонати и въпреки всичко искат да лапат още и още пари.
57 aneliya antonova 15.01.2013 | 12:22
Бабите ни ще останат изведнъж без телевизия, защото за повечето от тях няма да има кой да им обясни и постави декодери.
56 Hanna F 15.01.2013 | 12:16
Ще те разочаровам, в статията не става дума за четвъртия мобилен оператор. И да, конкуренцията стимулира по-високото качество и по-добрите цени. А конкуренция има, когато няма монопол, в какъвто живеем от години и дори не ни прави впечатление. Стабилност у нас има само в монопола и в абсолютно нищо друго!
55 Maya Davidova 15.01.2013 | 12:16
HD каналите на Булсатком няма нищо общо с истинското HD. По-добре е някой друг оператор, Булсатком не стават. те са лъжци и манипулатори.
54 stefi keteva 15.01.2013 | 12:14
Май много са се сблъсквали с недоброто им отношение към клиентите.
53 stefi keteva 15.01.2013 | 12:12
От това стана ясно каква цел са имали. Големи негодници излезнаха от Булсатком. Добре, че вече нямам нищо общо с тях. Не мисля, че имат шанс.
52 Mer Zlatkova 15.01.2013 | 12:06
То, нормално да се влияе от метеорологичните условия, ама чак пък толкова. Понякога и лека мъгла да има и трябва да вадиш стайната антена.
51 Katy Russeva 15.01.2013 | 12:00
по-скоро ще добавим още един член на картела... Гледайки как постъпиха Булсатком спрямо абонатите си в този скандал, не съм склонна да вярвам, че клиентите им ще останат доволни.
50 Гошо Хубавеца 15.01.2013 | 11:57
Същото се отнася и за приемниците им. На няколко пъти ми се случва втория да не го ползвам известно време, а след като го пусна да нямам кьорав канал и се почва едно вадене на кабели, карти и какво ли още не...
49 melrose place 15.01.2013 | 11:56
И аз съм виждала че някои от служителите им са много некадърни. Едни идваха в дома на мои близки приятели и вместо да оправят проблема, им причиниха щети за близо 1200-1300 лева!
48 Еухенио Торес 15.01.2013 | 11:55
И бавно, но славно ще потънат, защото няма да има пазар за тях! Всичко е разделено между настоящите оператори и за Булсат може и трохи да не останат. За сметка на това пък банката дето ще им отпусне кредита ще се облажи :)
47 Mukka Dess 15.01.2013 | 11:53
Некоректни са не само бизнес партньорите си, но и спрямо абонатите си, от където и да го погледне човек. С едни голи оправдания не можеш да компенсираш хората, които не коментирам качествата на БТВ, но много хора си я гледат по инерция... Изкараха се жертва в този скандал и си направиха добра реклама, това е истината.
46 Maya Davidova 15.01.2013 | 11:53
Относно некадърността на техническите екипи на булсатком и аз съм ставала свидетел на това, както и на лошо и невъзпитано отношение към клиентите. Как може да го допускат, а иначе да претендират че са голяма работа.
45 маймунка мръсна 15.01.2013 | 11:53
Дори и да ги направят тия инвестиции, не знам как ще успеят да си ги върнат след това?! Телекомуникационния пазар е пренаситен и освен банката от която ще вземат кредита да прибере всичко, друг вариант не виждам.
44 blue jasmine 15.01.2013 | 11:51
И аз се чудя какъв е смисълът да имаме четвърти мобилен оператор ? Това няма да стимулира конкуренцията в тази ниша, Булсатком с нишо не могат ад допринесат за установяване на здравословна конкуренция, по-скоро ще пропукат стабилността и ще развалят установените до момента бизнес отношения между другите компании.
43 маймунка мръсна 15.01.2013 | 11:51
Това и ще се случи! Редно е ТВ 7 да ги подведат под отговорност, заради това! Но същите тия дето не спазват договорите са спечелили и лиценз за мобилен оператор. Да очакваме ли същото поведение като такива? Щото на нелоялни оператори вече сме се нагледали!
42 Victoria Peshev 15.01.2013 | 11:51
Разчитат, че тая 4G мрежа ще ги изхвърли в небесата, ама не са познали, тъй като за тази цел се искат сериозни инвестиции, плюс това не съм убедена, че българина е склонне да плаща повече само заради едната по-добра скорост...
41 Mer Zlatkova 15.01.2013 | 11:48
Повече от сигурно е това, особено след като си увеличават таксите без да те предупредят махат канали, а в същото време ти искат пари за такива в премиум пакет, които преди това си вървяха с най-нискобюджетния...
40 Еухенио Торес 15.01.2013 | 11:48
Честно ще станат 4-ти мобилен оператор и още по-честно благодарение на това ще се сринат със земята. При толкова наситен пазар, просто не ги виждам как ще устискат!
39 крива вежда 15.01.2013 | 11:47
Да бе да - никога няма да го спечелят този конкурс. То всеки ден ги напускат толкова много абонати - буквално си изхвърлят чиниите на улицата, защото не са съгласни с политиката спрямо спирането на БТВ и ТВ7. Това са все пак едни от най-гледаните канали - как е въжможно това?
38 Katy Russeva 15.01.2013 | 11:47
Ама те наистина буквално си се подиграват с абонатите си, особено след като спряха БТВ и ТВ7 буквално нищо не казват как хората ще бъдат компенсирани за това?! Уж продължавали преговорите, да дойде март месец и много хора ще ги отрежат.
37 blue jasmine 15.01.2013 | 11:46
да това е много изнервящо, уж претендират че са голяма и преуспяваща компания, а разиграват номера като селски тарикати
36 Stoio Jelev 15.01.2013 | 11:45
Според вас нормално ли е след като трябва булсатком да спрат да излъчват ТВ7 понеже им свърши договора, а не с го подновявали, да продължават да го правят нелегално? Аз ако съм на ТВ7 ще ги съдя тия до тоталната дупка, ще им взема парите.
35 Tinka Tralala 15.01.2013 | 11:45
4 мобилен оператор, за какво ми е, и то толкова лъжлив?! Стигат ми 3-ма нагли оператори, остава и тия да се намърдат! Всеки иска да цоца от на си да ни одира кожите, това е целта бе хора. Никой не мисли за вас, а това, че са ви спрели Босфор тв и са ви пуснали HBО е само прах в очите. Целта е да се монополизира пазара от Буслата, искат да са хем мобилен оператор, хем цифров! Ей, така, както нямаха пари да платят на БТВ по договор!?
34 Гошо Хубавеца 15.01.2013 | 11:44
Как от къде, не четеш ли какви далавери правят с укриването на абонати, а и със сигурност банкера с трудното за произнасяне име ще им осигури добър капитал срещу някой заем.
33 Kostadin Filipov 15.01.2013 | 11:43
То накрая след толкова много пазарлъци ще останат само БНТ и някои от по-умрелите телевизии, които се разпространяват за жълти стотинки. Булсатком се подиграват буквално със своите клиенти, след като ги лишават от най-гледаните канали в България. Това не е справедливо.
32 melrose place 15.01.2013 | 11:42
Стриймовете на Булсатком са много мизерни, с най-отвратителната резолюция, няма смисъл да гледаш каквото и да било и постоянно прекъсват.
31 Mukka Dess 15.01.2013 | 11:42
Явно виждайки края си след цифровизацията, при която много хора просто ще се откажат от услугите им се хвърлиха в бизнеса с мобилни услуги, сега пък и цифровизация ще правят. А от къде пари?!
30 brown sugar 15.01.2013 | 11:42
Яко искат да се налапт с още пари и глуапви абонати, които да им връзват на тъпотиите!
29 Ставрикения Попова 15.01.2013 | 11:41
На мен ми е интересно каква ще е печалбата за този, който спечели конкурса? Няма как да взима такси от абонатите си, значи от някъде другаде ще дърпа парички. Някой ако има идея, нека да обясни. Също нека и обясни кой седи зад тези фирми, като имена нищо не ми говорят, освен Булстаком, те са ясни на всички.
28 Milen Stanchev 15.01.2013 | 11:40
Булсатком продължавата да губят по десетки клиенти на ден, заради политиката си на ограничаване на канали като БТВ и ТВ7, защото не им се плаща на абонати, а и не им се показват абонатите. Честно ли е 4-тия бъдещ мобилен опратор да участва в търга за цифровизацията?
27 Изабела Белла 15.01.2013 | 11:38
По-скоро ще карам на някакви алтернативни разпространители на тв сигнал. Хем ми излизат по-евтино, хем не ме лъжат в договорните ми отношения, хем са в комбинация с добър Интернет.
26 chest slava 15.01.2013 | 11:38
Булсатком да не са ги подкупили, че да ги пуснат и те да играят за цифровизацията или само така ми се струва? Кой стои зад булсатком, на кого са всъщност интересите, които прокламира, че има булсатком? И най-важното - наистина ли укриват абонати, как прокуратурата до сега не са ги проверили?
25 доплеров ефект 15.01.2013 | 11:38
Когато бях абонат на Булсат много често се случваше да имам забавен сигнал и множество прекъсвания, картината ми ставаше на снежинки особено по време на някой важен мач е супер изнервящо. Като чета за какво страна въпрос, радвам се че вече не съм в никакви отношения с този оператор.
24 Hanna F 15.01.2013 | 11:38
Що да са нямали пари? В спора си с ьТВ заявиха, че няма да се оставят да бъдат изнудвани за скандалните суми, които искаха от телевизията с турските сериали.
23 Кеворк Надупян 15.01.2013 | 11:37
"Очаква се от Tv7 да внесат жалба в ГДБОП и прокуратурата срещу "Булсатком” Това трябваше да го направят досега, за да могат да предотвратят евентуално явяване на конкурси! Не може да некоректни към клиентите си и да им се дават лицензи за цифровизация и мобилни комуникации!
22 brown sugar 15.01.2013 | 11:37
А бе оставяй ги тия! за мен са предатели и наглеци, излъгаха хората, а после си правят личните сметки! Крият абонати, излъчват нелегално тв канали с които са преустановили договорните си отношения, крият всичко, а после искат да станат още по-големи и монополизиращи пазара!
21 подут венец 15.01.2013 | 11:36
В конкурса за изграждане на цифрова телевизионна мрежа участие е заявил и "Булсатком" - вас как са ви допуснали след като участвате в най-сериозните скандали на дървжава в последните седмици. Няма ли да ви стане много да сте и 4-ти мобилен оператор, и да участвате и в цифровизацията? Какви са тия имперски амбиции към монопол! Никога няма да стана ваш клиент, никога!
20 Изабела Белла 15.01.2013 | 11:35
А бе те нали нямаха пари бе? Нали не могат да се изплатят на длъжниците си, независимо кои са те, какво стана?! Сега искат да се разрастват, да монополизират пазар - мобилни и цифрови оператори да ми стават!
19 melrose place 15.01.2013 | 11:34
не съм абонат на Булсатком но мои приятели са и личните ми впечатления са че този оператор разполага с едно от най-некадърните техническо екипи които се занимават с поддръжка. На всичко отгоре се държат зле с клиентите си.
18 свен вет 15.01.2013 | 11:34
Не бива некоректна компания като Булсатком да бъде допускана до каквито и да било конкурси докато се води разследване. След всичките тия скандали даже и лиценз за мобилен оператор им дадоха?! Това го няма никъде!
17 Tinka Tralala 15.01.2013 | 11:34
А бе тия последно какви ще са от Булсата- мобилни оператори или цифрови!? Много искат да лапат, нали нямаха пари!?
16 Hanna F 15.01.2013 | 11:33
Правилно, карай със стайната, там всичките турски сериали се хващат без проблем.
15 brown sugar 15.01.2013 | 11:33
Щото са нагли и подли. Лъжат хората, а те безрезервно има вярват!
14 Maya Davidova 15.01.2013 | 11:33
Булсатком обслужват интересите на мафията,кой знае в какви далавери са затънали, лошо са се заблудили като си мислят че ще извлекат ползи от този скандал
13 Изабела Белла 15.01.2013 | 11:33
"В определения срок – до 17.30 ч. на 10 януари 2013 г., своите заявления в КРС подадоха компаниите "ДИ ВИ БИ ТИ” АД, "БУЛСАТКОМ” АД и "ДИНАМИКС” ЕООД." - Имах си хас! Нали Булсатком нямаха пари да се изплатят на длъжните си, а сега ще се разрастват?!
12 нелепо съвпадение 15.01.2013 | 11:32
Отдавна съм приключил с Булсатком! Явно имат имперски амбиции - като ги гледам, че са се засилили към цифровизацията. Сигурно някой налива пари в тях или ги кара да теглят кредити от точно определена финансова институция, че след време да фалират и определени хора да ги налапат.
11 Hanna F 15.01.2013 | 11:32
Да, сигурно. Голям капацитет излезе от теб. Направиха скандал, за да станат 4ти оператор, а след това и да прилапат цифровото телевизионно радиоразпръскване с национален обхват. Да ти имам болната логика.
10 Tinka Tralala 15.01.2013 | 11:31
А така! Много грозна картинка, Булсатком е прикривал над 80% от абонатите си, а после излиза, и казва че нямали пари да си платят на телевизиите с които работят?! Искат само и единствено да се докопат до крайната цел, която беше да станат мобилен оператор и го направиха!
9 empty world 15.01.2013 | 11:31
Булсатком след като не си спазват договорните отношения - трябва да бъдат извадени от този конкурс! Да идват да си вземат антената, че ще я изхвърлям! То като няма БТВ и ТВ7 - за какво са ми тези от Булсатком?!
8 доплеров ефект 15.01.2013 | 11:29
Булсатком не се оказа такива за каквито ги мислех. И аз отначало бяха на тяхна страна в този спор, но и тяхната работа не е чиста
7 brown sugar 15.01.2013 | 11:29
На Булсатком това ли има беше целта с целия този панаир, който организираха?! Да вдигна тмного пшум и да станат мобилни оператори?! Голям и грозен скандал направиха, а в същото време укриват и абонати, от което имат чиста печалба!
6 Пламен Панайотов 15.01.2013 | 11:28
Булсатком няма да ги огрее, щото крият абонати и хората го виждат. Ами защо са излъчвали ТВ7, след приключване на договорните им отношения с телевизията, мислите ли, че това е правилно законово. Нормално е ТВ7 да си потръсят правата - аз бих сторил абсолютно същото.
5 ханибал суарес 15.01.2013 | 11:27
Каква цифровизация ги тресе Булсата? Не може да се дава на оператор да прави цифровизация, който не може да спази някакви елементарни договорни отношения?! И на всичкото отгоре им дадоха и лиценз за мобилен оператор?!
4 Изабела Белла 15.01.2013 | 11:26
А така! Всичко си е с определена цел режисирано и направено от шефовете на Булсатком! Сигурна бях! Искат да се докопат до това да бъдат цифрови разпространители, и да отбият всякакъв вид конкуренция! Егати и наглеците!
3 Maya Davidova 15.01.2013 | 11:26
Високи цени, наглост и арогантно отношение към клиентите, никаква професионалист в техническите екипи - всичко това няма как да ме накара да с откажа от услугите на "Буластком"
2 Батко Реджеп 15.01.2013 | 11:25
Къде сте тръгнали бе, Булсатком? Каква цифровизация? Вие криете абонати, че са плащате по-малко на телевизиите, а сте тръгнали 4-ти мобилен оператор да ми ставате тука, не ви ли е срам! Защо заблуждавате хората?
1 Petar Petrov 15.01.2013 | 11:16
Каква цифровизация ще правят Булсатком, след като останаха без част от каналите си, или по новата Булсат цифрова ще гледаме БНТ:)

ТВ програма

Кино

  • Сега Спортните таланти на България:...
  • 02:40 Отблизо /п/
  • 03:10 Българското село /п/
  • 03:40 В кадър /п/
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 02:35 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:05 "120 минути" - публицистично...
  • 05:10 "Дракони: Ездачите от Бърк" -...
  • 05:35 "Тролстопия" - анимационен сериал,...
  • 06:00 "Смърфовете" - анимационен сериал,...
  • 06:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Незабравимо лято" - с уч. на...
  • 03:30 "Долу любовта" - с уч. на Рене...
  • 05:15 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 06:00 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 07:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.