Google рестартира доста прокламирания от компанията проект Android One. Целта на въпросния е да свали максимално цената на смарфоните за развиващите се пазари.
Изпълнителният директор на индийския клон на Google Раджах Анадан сподели пред Financial Times, че програмата първоначално "не отговорила на очакванията", най-вече заради производствени проблеми, а не търсене.
Другият проблем според Анадан се състоял в цената от 100 щатски долара, която ограничавала търсенето при пазари, чиито клиенти са с по-ниски финансови възможности.
Ултимативната цел на Google е да увеличи бизнеса си на териториите на споменатите развиващи се пазари, предоставяйки свързани към мрежата устройства в ръцете на местните потребители.
Новият фокус е да се достигне цена между 30 и 50 долара за смартфон.
По време на миналогодишния старт на проекта, Google Android One устройства произвеждаха местни индийски компании като Micromax, Karbonn и Spice Mobile.
Крайният продукт е изключително опростен – обикновено с 4 или 5-инчов дисплей, 5-мегапикселови камери и последна версия (в момента на излизане) на Android.
Google все още не е обявил кой ще произвежда струващите под 50 долара смартфони.
Според Google, ако значителна част от милиардното население на Индия се сдобие със смартфон, вързан към интернет, това ще окаже огромно влияние върху глобалната интернет икономика.
Гигантът планира и огромни като мащаб инвестиции в съдържание, предназначено за индийския пазар – такова, съобразено с местната култура и език.
Моментните предложения на Google са таргетирани най-вече към англоговорящите потребители.
Плановете на Google са над един милиард индийци да притежават смартфон в следващите 10 години.