Apple затяга правилата си спрямо приложения, които имат достъп до информацията в адресбука на потребителите. С този ход компанията отговаря на критиките към приложения на социални мрежи от сорта на това Path, за които се оказа събират данни на потребителите без тяхното знание и разрешение, пише Bloomberg.
В резултат на скандала с Path, Apple оттук нататък ще изисква от създателите на приложения да получават изричното съгласие на потребителите, преди да теглят и използват данни от адресбука им, каза по случая говорителят на компанията Том Нимайър.
Съществуващите приложенията, които ползват информация от списъците с контакти на потребителите, ще трябва да бъдат актуализирани, за да посрещнат новите изисквания. В противен случай - те ще бъдат премахнати от App Store.
Достъпът до адресните данни на потребителите се е превърнал в широко разпространена практика сред разработчиците на приложения за iPhone, коментира по темата Алекс Стамос, вицепрезидент на консултантската компания в областта на сигурността ISec Partners.
Този подход често се използва от създателите на приложения, за да видят дали други лица от списъка с контакти на потребителя използват тяхното приложение. Потребителите не разбират, че това се случва, тъй като въобще не биват питани за разрешение.
Този тип политика контрастира с политиката на достъп до данни за местоположението на потребителя, изискваща изричното му съгласие, преди да стане достъпна за трети лица.
Според публикувана в сряда (15 февруари) статия в технологичния блог VentureBeat освен Path, сред приложенията, които са имат достъп до адресите на потребителите влизат още Facebook, Twitter, Instagram, Foursquare, Foodspotting, Yelp и Gowalla.