Модерният човек приема почти всичко технологично за даденост. И рядко си дава сметка за механизмите, които стоят зад повечето технологични удобства и дигитални увлечения, превърнали се в неизменна част от ежедневието ни.
В този ред на мисли CEEDS'15 by Webit е събитие библия за умовете за новото време, които желаят да надзърнат авансово няколко страници напред в бъдещето не само на модерните технологии и комуникации, но и на човешкия род като цяло. Невъзможно е да обхвана океана от информация, който залива в продължение на два дни посетителите на събитието от повече от 40 държави, но ще опитам в един особено обобщен вариант да изведа на преден план основните теми, залегнали в презентациите, дискусиите и лекциите на повечето от 100-те лектора, участници във форума.
Internet of Things (Интернетът на нещата)
Вероятно няма да излъжа, ако кажа, че дигиталната трансформация е завладяла 50% от териториите на планетата. От няколко години предаването и събирането на информация може да се извършва от почти всяко кътче на Земята – без необходимостта от физическа комуникация между хората лице в лице или човек и компютър. Почти всяко устройство, което носим в себе си, "говори" в мрежата независимо дали браузваме с него в интернет, разглеждаме снимките на любимите си хора или въпросното просто стои в джоба ни. Всеки един притежаван от нас механизъм, бил той лаптоп, мобилен телефон, таблет, автомобил, смарт часовник (съвсем скоро домакински уреди, тоалетни принадлежности и т.н.) съдържа информация за нашия начин на живот, влеченията ни, нашите хобита, проблемите, които ни терзаят. Дори и тези на членове от семейството ни, а често пъти и най-съкровените ни тайни.
За добро или лошо в днешно време тази информация почти никога не остава непокътната. В този смисъл, тъй нареченият "private life” към днешна дата е крайно относително понятие, защото реално погледнато, използвайки интернет, методологията на модерните изчислителни единици прави така, че информацията за всяко едно наше действие остава складирана в огромни сървърни помещения по целия свят, създавайки база от данни, която от своя страна формира дигиталната действителност, която ни заобикаля. От начина, по който пазаруваме в интернет, през този, по който получаваме всякакъв вид съдържание (музикално, видео, рекламно и др.) до дигиталната ни свързаност, докато сме на разходка в природата и пътешествията в открития космос.