Facebook представи нов инструмент, който ще помогне на външните разработчици да рекламират рекламират своите продукти, предназначени за потребителите на смартфони и таблети, пише Bloomberg.
Услугата ще помогне на създателите на игри и друг софтуер да окуражават потребителите да инсталират приложения на своите мобилни устройства. През нея разработчиците ще могат и да измерват ефективността на своите реклами.
"Ние представяме нов начин, по който разработчиците ще могат да развиват бизнеса си посредством рекламен инструмент, който ще им помогне да достигат многократно до своите потребители", коментират от Facebook в своя блог.
Днес основателят и изпълнителен директор на Facebook Марк Цуркерберг е под натиск да открие начини за повиване на печалбите от реклами от потребители, които влизат във Facebook през телефона или таблета си. Акциите на компанията се сринаха с 45% от първоначалното им пускане на борсата на 17 май. Това допълнително усили загрижеността, че социалната мрежа не повишава печалбите си достатъчно бързо.
Към момента мобилните реклами за приложения, както ги наричат от Facebook, се тестват в сътрудничество с ограничен кръг от партньори, заявяват от компанията. Потребител, който кликне върху реклама върху страницата на Facebook, ще бъде препратен към онлайн магазин, където ще може да си закупи съответното приложение.
Новата услуга вече работи с App Store на Apple, както и с Android market, известен още като Google Play.