Официалният магазин на Android устройствата, Google Play, вече подсказва на потребителите кое приложение разчита на закупуване на допълнително съдържаните при използването му. От 2016 година обаче, магазинът ще стане още по-прозрачен що се отнася до използването на реклама.
Според Droid Life компанията от Маунтин Вю вече е предупредила разработчиците на софтуер, че ще трябва да влязат в своите конзоли и да декларират дали тяхното приложение предлага реклами.
Ако даден разработчик излъже за неналичието на такава, би следвало да последва сваляне на неговото приложение.
Припомняме, че през април Google стартира таг за наличието на реклами в детските приложения, предлагани в Play Store. Стъпката на гиганта беше част от програмата Designed for Families (създадено за семейства).
Разработчиците на софтуер имат срок да опреснят таговете на своите приложения до 11 януари 2016 година.
Според Google новата, полезна за потребителите услуга, ще стартира в началото на следващата година.