Световната търсачка Google обяви, че ще направи промени в показваните реклами в пощата Gmail, което ще доведе до по-малко реклами и качествени реклами, които ще бъдат показвани на потребителя, информира mashable.com.
От компанията не навлязоха в технически подробности как точно ще направят това, а само споменаха, че ще използват технологията, която стои зад Priority Inbox – наскоро пуснатото приложение към Gmail, което сортира важните пристигащи съобщения в пощата от по-маловажните. На този принцип ще се отсяват рекламите, които се считат за по-важни за конкретния потребител.
Така ако получавате много съобщения за фотография или фотоапарати, системата може да реши, че изгодно предложение от местния магазин за черта техника може да се окаже интересно за вас. Ако отбелязвате обаче тези съобщения като спам, вероятно няма да искате да видите тази реклама и тя няма да ви бъде показана.
В началото предвижданата промяната ще бъде представена на малък брой потребители. От Google планират официално тя да бъде пуснат с допълнителни подобрения. Така например потребителят ще може контролира страницата с настройките нa Gmail за начина, по който Google използва информацията, за да определи кои реклами да бъдат показани.
По време на представянето от търсачката отново наблегнаха на факта, че рекламите Gmail са напълно автоматизирани, че никой не чете съобщенията на потребителите и никакви лични данни не биват споделяни с рекламодателите.