Американската интернет компания Google обяви, че е успяла да намали наполовина броя на т.нар. "лоши реклами", пише Digitalstrategyconsulting.
От Google съобщиха, чеса успели да блокират 130 милиона реклами т.е. около 800,000 рекламодатели, които са били премахната от търсачката.
Компанията разясни начина за отстраняването на неприятния спам - използват се специални системи, които сканират съдържанието на рекламата, както и уеб сайта на рекламодателя още преди тя да се е появила. Тогава системата започва да търси подобни реклами и заплахи. Когато не е достатъчна програмата, за да прецени дали това е заплаха, тогава експерти се консултират и решават дали да я премахнат. За да бъдат по-обективни и да са от полза на потребителите, те са създали възможност на обикновения потребител да съобщава да подобни подозрителни реклами и сайтове.
Директорът на инженерния отдел на Google Сридхар Рамасуами сподели, че през 2012 година са успели да редуцират "лошите реклами" с повече от 50% в сравнение с 2011 година. Тогава Google е спряла 150 хил. рекламодатели, които са пускали фалшиви реклами. Рамасуами добави, че Google продължава да търси начини за подобряване на възможностите си да спира лошите реклами.