Google+ ще има успех, ако предложи нещо ново, различно от Facebook

Експертът по онлайн комуникация Иржи Вовес разкри тайните на социалните мрежи

по статията работи: Деляна Петкова | 01.07.2011 | 14:31
Google+ ще има успех, ако предложи нещо ново, различно от Facebook
Google

Все още не съм видял новата мрежа Google+. Но това, което чух и разбрах, е, че Google са се постарали доста, за да извадят конкурент на Facebook. Те вече имаха няколко социални експеримента – като Buzz или Wave, които реално не проработиха.

Това коментира Иржи Вовес специално за iNews.bg по време на уъркшопа SocialMe. iNews e медиен партньор на събитието.

"Не мога да кажа, че новата услуга не е добра, защото не съм я видял. Но ако от Google са направили същото като Facebook – със същите възможности, не знам как ще накарат хората да използват две еднакви мрежи. Ако искат наистина да имат успех, те трябва да предложат нещо съвсем ново, с нови възможности, което го няма в Facebook", допълни още експертът.

По негово мнение нова функция ще накара хората да влязат в социалната мрежа на Google, да я тестват и така броят на потребителите ще се увеличава. "От Google всичко може да се очаква", допълни с усмивка той.

По време на своето изложение Вовес се концентрира върху възможностите на Facebook да предоставя поле за изява на бизнеса.

Социалната мрежа вече не е място, където се събират само тийнейджъри и споделят преживяванията си. По данни на компанията Socialbakers делът на потребителите над 18 години е най-голям и по тази причина шансът да срещнете в социалната мрежа вашите клиенти е много голям, смята експертът.

Българските потребители на Facebook са над 2 млн., а по последни данни в мрежата всяка секунда се регистрират 8.2 млн. потребители.

Все повече компании създават своя страница в Facebook. Но не бива да забравят, че преди това трябва ясно да определят своята аудитория и своите задължения към феновете. Трябва да има комуникация между двете страни, съветва Вовес.

В своята презентация той показа интересни примери от практиката и как точно се провежда кампания в Facebook. Един от тях е от страницата на Puma. Компанията презентира нови обувки, публикувайки на страницата си модела и приканва всички посетители да оцветят по свое усмотрение обувката. В същото време известни личности оцветяват истински обувки.

Тази инициатива пожъна истински успех, разкрива Иржи Вовес – над 400 хил. души реагираха на посланията, а към фен страницата на Puma се прибавиха още 60 хил. "like”.

Експертът обаче предупреди, че не бива да досаждаме на своите фенове – за корпоративни страници в социалната мрежа е нормално да бъдат публикувани 1-2 послания на ден.

Той коментира все пак, че що се отнася до медии, които вече широко присъстват в Facebook, правилото не важи. "Хората очакват от тях новини и информация. Така че постовете трябва да бъдат поне пет, а могат и да се окажат и петдесет".

Какво още разказа Иржи Вовес пред iNews.bg, можете да прочетете в интервюто ни с експерта, което ще бъде публикувано в понеделник (4 юли).


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


30 Ани Г. 01.07.2011 | 17:14
Не виждам причина Google да измислят нова социална мрежа, при условие че имат такава и то не лоша - справка Orkut. Според добрата компания обаче това не е точно "социална мрежа" а опит да се придаде социален аспект чрез интегрирането на нови функции към вече съществуващи техни приложения.
29 Иван Цветков 01.07.2011 | 17:05
Златка, и Гугъла ще вкарат игрички, просто няма как да не го направят, защото игрите дърпат потребители.
28 Златка Стоева 01.07.2011 | 16:41
Във ФБ голяма роля имат и флаш игрите на интернет фирмата Zynga начело с Famville, Mafia Wars, Yoville ,Social city и т.н. Благодарение на големия интерес към тях компанията Zynga вече се кани да се листне на борсата. Чудя се дали от Google вече са сключили договор с нея.
27 Ива Хинова 01.07.2011 | 16:40
Мен като цяло ме впечатли дизайнът Google+, поне от това, което видях от множеството презентациии и демонстрации, много изчистен и приятен, без излишни елементи. Типично в стила на компанията силно стилизирано, лесно за използване и интуитивно. Първоначално вероятно ще ни изглежда доста объркващо... но пък липсата на всички тези цветенца, пчелички, котенца и пр. дивотии, на които сме свидетели във Facebook е безспорно предимство.
26 V D 01.07.2011 | 16:31
За да се присъедините към мрежата, трябва да получите покана. За да изпратите покана на някого, просто трябва да постнете нещо на стената си. Google+ автоматично разпраща покани до ваши приятели с регистрация в gmail. Искам и аз да получа покана, любопитно ми е как изглежда!
25 Данчо Георгиев 01.07.2011 | 16:30
Аз бих използвал сайт, който да е побрал в себе си и "Facebook", и "Skype", и "MIRc" плюс нови неща. Потребители са жадни за нововъведения.
24 Живка Илиева 01.07.2011 | 16:30
Hangouts може да се окаже най-иновативната функционалност на Google+ (която е платена в скайп). Едно от безспорните предимства на този групов видеочат е, че има готин интерфейс, който има способността да показва образа само на потребителя, който говори в момента. Друго безспорно предимство на Google+ е вградения редактор за снимките. Бърз и интуитивен, лесен за работа, прави споделянето на снимки наистина забавно и бързо.
23 Станимира Георгиева 01.07.2011 | 16:20
Google нямат свежа кръв и като една голяма корпорация, каквато несъмнено са станали могат единствено да растат като разнообразяват портфолиото си и придобиват нови компании. Пример: Google купиха Android Inc. през 2005 и сега тяхната операционна система има голям шанс да доминира пазара на мобилни устройства. Това е начинът - чрез придобиване на млади и иновативни компании.
22 Цвете Жекова 01.07.2011 | 16:19
Като отмине еуфорията по ФБ следващите поколения ще има да си приказват "Абе, знаеш ли че преди е имало някакъв сайт Фейсбук" :)
21 Криси Митева 01.07.2011 | 16:18
Функциите, които предлага Google +, ще са основно - Huddle и Hangouts. Huddle - това представлява система, която позволява общуването с няколко души едновременно. Изключително е полезно приложението ѝ в мобилни условия, тъй като едновременно спестява много писане и значително намалява телефонната ви сметка. Hangouts - Второто нововъведение е нещо, което въобще не фигурира като възможност във Facebook. Става дума за Hangouts функцията за групова видеоконференция. С нея ще можете да участвате във видеочат с приятели, като по всяко време можете да се присъедините към т.нар. "срещи".
20 Мариана . 01.07.2011 | 16:14
Хитро! Google+ вече е наясно с недостатъци на Фейсбук и представя своята визия за социална мрежа без подобни дразнещи бъгове по отношение на сигурността, например - в Google+ този проблем е решен и то много елегантно - натискането на един бутон, разпределяш добавените лица в определени групи. В Google+ всички потребители са ориентирани към определени кръгове. Те са разделени на „Приятели”, „Семейство”, „Познати” и „Последователи”. Така по-лесно се отсява информацията, която да виждат „Приятели” и „Семейство”, например.
19 Иван Цветков 01.07.2011 | 16:14
Абе доста добре изглежда, лошото е че сме роби на две мрежи вече. Специално кръговете са доста добре измислени…интересно ми е като сложиш 120 човека в един кръг как ще изглежда кръга. :)
18 Петър Стоянов 01.07.2011 | 16:12
Новото, което "Гугъл" може да даде на потребителите, и което ще ги отблъсне от "Фейсбук" в полза на "Гугил" това е функцията да виждаш кой и кога ти е разглеждал профила и какво точно е видял.
17 Draga Mateeva 01.07.2011 | 16:09
Отначало ще има съмнения и недоверие към новата социална мрежа, но и към ФБ имаше противоречиви мнения, а сега е на път да достигне 1 милиард потребители. Това са 50% от всички интернет потребители в света. Като имаме в предвид , че в някои страни си имат социални мрежи, много сходни с ФБ.
16 Цвете Жекова 01.07.2011 | 16:09
При Google нещата винаги са подредени, а във ФБ всичко е хаотично разпръснато. Интернет гигантът добре е насочил към социалните мрежи. Сега всички интернет потребители принадлежат поне към една. Да не споменаваме на запад колко много са вманиачени на тази тема. Имам предчувствие, че Google може и да победи в тази надпревара.
15 Свилен Терзиев 01.07.2011 | 16:05
Стамена, m.facebook отдавна има, казвам го от личен опит :)
14 Свилен Терзиев 01.07.2011 | 16:03
Зукерберг си направил профил в Жужела http://www.buzzfeed.com/chrismenning/mark-zuckerberg-joins-google
13 Стамена Георгиева Георгиева 01.07.2011 | 16:00
Facebook подготвят мобилните версии m.facebook.com и touch.facebook.com, също така разработват и специално приложение за iPad, както и специално приложение за споделяне на снимки. Това ще бъде част от подобряването на социалната мрежа, но за другите само можем да гадаем!
12 Ива Хинова 01.07.2011 | 16:00
На фона на тези новини хич не е изненадващо назначаването на новия софтуерен инженер във Фейсбук – хакерът Джордж Хоц. Нищо чудно мисията му в компанията да е свързана с „разбиването“ на конкуренцията.
11 V D 01.07.2011 | 15:53
"Създателят на най-голямата в момента социална мрежа Марк Зукърбърг посети късно снощи клон на компанията си в Сиатъл, където предложи на придружаващите го журналисти новина за първите страници: През следващата седмица компанията му ще представи нещо "страхотно"." (dnes.bg) От Facebook веднага решиха да отвърнат на удара на Google. Няма да се дадат толкова лесно, без бой. :) Сега ще стане интересно, ще чакам с нетърпение да видя, какво ще ни представят двете големи компании.
10 Ани Г. 01.07.2011 | 15:50
Ето един бърз quick look на новата мрежа! Не виждам нищо толкова по-различно и ново, освен този вид circle's в които всъщност добавяш най-близките си или компанията с която излизаш? http://www.youtube.com/watch?v=xwnJ5Bl4kLI
9 Цвете Жекова 01.07.2011 | 15:23
Според мен от Гугъл добре са се поучили от грешките покрай приложенията на Buzz и Wave. Очертава се новата социална мрежа да бъде много сериозна конкуренция на FB. Още по-добре. Конкуренцията ражда качество, следователно ще спечелят най-вече потребителите
8 Станимира Георгиева 01.07.2011 | 15:19
Много ми харесаха разсъжденията на Вовес! Така е, ако искат от Google да се отличават с нещо то трябва да е наиситна различно и да е актуално! :) Не знаех, че Пума са направили страницата си толкова интересна, но идеята е великолепна. Колкото до мединиите групи - да, колкото повече гласност се дава на сайтовете, толкова повече потребители ще събират! ;)
7 Златка Стоева 01.07.2011 | 15:19
Това с новата цел да стане по-интимна новата социална мрежа, никак не ми харесва. И без това достатъчно лични данни показах чрез фейсбук. По-далече нямам намерение да стигам.
6 Draga Mateeva 01.07.2011 | 15:18
До колкото чета по разни форуми и статии Google+ ще си прилича визуално с Facebook. Информацията за новостите ще излиза с червени цифри, които се променят, когато възникне ново събитие, търсачката ще позволява на потребителите да споделят и снимки и линкове, както и да пишат в полето за състояние. Според мен след като Google толкова време са се подготвяли, докато пуснат новия си продукт, ще има какво да предложат на потребителите. Фокусът на новата социална мрежа не е в споделянето на информация с огромно количество хора. Тя ще има за цел да бъде по-интимна. Ще има функция, с която да се групират приятелите в отделни кръгове. Ще има и възможност за видео разговори, каквато липсва при Фейсбук.
5 Илиян Илиев 01.07.2011 | 15:18
Това е поредната зарибявка! Просто Жужъл хванаха вълната на недоволство, която се надига напоследък срещу Феса и уцелиха момента в който да си пуснат мрежата. Сега ще е мания, спор няма, но и това ще писне. А иначе са големи тарикати, пуснали са слабите си карти (Buzz и Wave), за да разберат накъде отиват нещата и след това-големия коз-Плюса! Това е просто поредната зарибявка!
4 Златка Стоева 01.07.2011 | 15:15
Понякога във фейсбук съм намирала повече информация за дадена изтъкната личност, отколкото по разните други сайтове, които Google ми е извеждал като резултати. Това дали ще се предоставя и от новата социална мрежа.
3 Цвете Жекова 01.07.2011 | 15:13
Сега ще падне голяма конкуренция за реклама между двете компании.
2 Ирена Александрова 01.07.2011 | 15:05
Започва да става интересно. Определено ще е мания в началото - да влезеш да видиш с какво Google са решили да борят FB. Още по-добре, ако продуктът е по-добър и най-важното зарибяващ - "социалната мрежа" започва да писва като употреба на нарицателно, отнасящо се само до Фейсбук. Пък и една повторна селекция на приятелите, без обидени от изтриване, никога не е излишна:)
1 Стамена Георгиева Георгиева 01.07.2011 | 14:54
Ами нали затова са го създали Google+, за да измести Facebook като представи нови и по-интересни възможности. Не можем да говорим дали ще е успешен или не, преди да сме видели за какво точно става въпрос, защото може и да "убие" най-известната социална мрежа.

ТВ програма

Кино

  • Сега Спортни новини
  • 21:00 История.bg
  • 22:00 Любов в окови 4 24-сериен тв филм...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Да надживееш Ескобар тв филм /48...
  • 00:15 Рецепта за култура токшоу с Юрий...
  • 01:10 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:45 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "Бързи и яростни 8" - екшън, трилър...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Разобличаване" - сериал, с.3, еп.11
  • 00:40 "Дъф и Вазовски" - сериал, с.2,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • Сега "Като две капки вода" (нов сезон) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.