Все повече смартфони, телевизори и уеръбъл устройства като Apple Watch използват OLED дисплеи, но само две компании ги произвеждат - корейските гиганти LG и Samsung.
В случая LG се опитва да устои на търсенето, построявайки нова фабрика за производство на огъваеми OLED дисплеи, която ще струва на компанията 900 милиона долара. Въпросната ще се намира в родината на LG – Южна Корея.
Фабриката трябва да започне да функционира през 2017 година, а количествата на произвежданите на нейна територия OLED дисплеи шеста генерация ще бъдат с четири пъти повече за единица време спрямо моментните заводи.
LG таргетира пластичните дисплеи към по-малките устройства като смартфони, телевизори и уеръбъл устройства, защото въпросните ще могат да се възползват по-адекватно от тях.
Повечето смартфони и часовници от висок клас на LG и Samsung използват OLED дисплеи (съответно P-OLED и AMOLED).
Модели като LG G Flex 2 и Samsung Galaxy S6 Edge се възползват напълно от гъвкавата природа на дисплеите.
Но и модели на трети компании като Vivo X5, Oppo R7 and 2nd-gen Motorola Moto X също използват OLED базирани екрани, което покачва търсенето на технологията.
LG планира на по-късен етап да построи и друга фабрика за производство на OLED дисплеи, но въпросната ще бъде насочена към нужните на телевизорите.
Samsung също наскоро инвестира нови 3,6 милиард долара в своя OLED бизнес.