Американската компания Microsoft е имала желание да купи социалната мрежа Facebook, потвърди на техническа конференция в Париж в петък един от шефовете във фирмата.
Изпълнителният директор на софтуерния гигант Стив Балмър е предложил 15 млрд. долара на шефа на Facebook Марк Закърбърг, но офертата е била отхвърлена. Това става ясно от думите на Фриц Ланман, директор Корпоративни стратегии и придобивания в Microsoft, цитиран от TechCrunch.
Случката, за която той разказва, е отпреди три години.
След получения отказ Балмър решил да инвестира чрез групата си в миноритарен дял от популярния по цял свят в момента сайт и вложил 240 млн. долара.
Междувременно двете компании и досега работят заедно. През октомври те съобщиха, че обединяват усилията си, за да направят търсенето "по-социално". Като част от това партньорство търсачката на Facebook, която работи на базата на Bing на Microsoft, улеснява откриването на потребители в социалната мрежа.
"Лесно е да се каже, че Microsoft е пропуснал огромна възможност, като не е придобил Facebook, когато Балмър се е срещнал със Закърбърг", коментира пред ComputerWorld Дан Олдс, анализатор към Gabriel Consulting Group. "Но Microsoft е предложил огромна сума в брой и е бил отблъснат. Тъй като това е частна компания, най-доброто, което [Microsoft] е могъл да направи, е било да купи малък дял за 240 млн. долара".
Освен това според анализатора не е ясно дали решението на Закърбърг не се е оказало най-правилното за компанията. "Кой би могъл да каже дали Facebook би успял да бъде толкова успешен, ако Microsoft го беше купил?", пита Олдс.