Щатският технологичен гигант гигант Netflix обяви плановете си за навлизане на още шест европейски пазара до края на годината. Компания за интернет видео стрийминг има намерение да предложи услугите си Германия, Франция, Австрия, Швейцария, Белгия и Люксембург, съобщават от CNBC.
Анализатори обаче коментират, че успехът на новите начинания на компанията ще зависи от това, колко от предлаганите предавания са дублирани на местния език на дадената държава. Като най-предизвикателен експерти определят немския пазар, тъй като в страната повечето от чуждестранните шоу програми и филми са дублирани, а това е скъп процес. В Германия обаче броят на интернет потребителите е огромен, което дава основания за очаквани големи печалби.
На германският пазар Netflix трябва да се пребори с местните конкуренти - Sky Deutschland's Snap, Vivendi's Watchever, ProSiebenSat.1's MaxDomе, Amazon Instant Video в Германия и Vivendi's CanalPlay във Франция.
На френския пазар американската компания също така трябва да се справи с факта, че според френското законодателство местните радио и телевизионени канали са задължени да инвестират огромни суми в местни продукции.
Netflix има 48 милиона потребители в над 40 страни, информира "Би Би Си". Американската компания обави печалби за първото тримесечие на тази година от 53 млн. долара.
Очаква от юни услугата за видео стрийминг, припомнят от Econ.bg. В момента от Netflix блокират родните потребители по IP адрес.