Японският електронен гигант Sony съобщи, че се запазва нивото на печалбата от периода юли-септември и че повишава прогнозата си за целогодишните печалби от 60 на 70 милиарда йени. Технологичната компания отчете силни печалби от продажба на Playstation и други компютърни сегменти.
Sony регистрира печалба в размер на 31.1 милиарда йени (277 млн. евро) за второто тримесечие на фискалната година. През същия период на миналата година резултатът за японската компания e бил 26.3 милиарда йени.
Под ръководството на новия президент и изпълнителен директор Хауърд Стрингър японският електронен производител намали сериозно разходите си и претърпя сериозни реконструкции. За да овладее финансовата криза, на ръководството на Sony се наложи да съкрати хиляди позиции, да продава оборудване и фабрики.
Другият японски електронен титан, Panasonic, представи печалби за юли-септември, пет пъти по-големи от тези за същото тримесечие на 2009 година. Чистата печалба на Panasonic е достигнала 31 милиарда йени, а за същия период на миналата година е била едва 6.1 милиарда йени.
Японските електронни производители добиват все повече успех на пазара на високотехнологични стоки и продават много добре своите плоски монитори, телевизори с 3D ефекти и Blu-ray дискове.
Но въпреки тези успехи безпрепятственото бъдеще на Sony и Panasonic е заплашено от силната и все повече поскъпваща йена, коментират анализатори.