В рамките на провеждащата се в момента GDC (Game Developer Conference), Sony, заедно с френското студио Quantic Dream, демонстрираха изцяло нова, адски впечатляващата графична платформа. Показаното технологично демо с кодово название Kara, ще послужи и като основа за техния следващ проект. През годините, Quantic Dream са се специализирани в разработката на игри аз възрастни.
Демонстрацията включва андроид в женски образ, който носи името Кара. Тя е част от производствена линия роботи, които могат да бъдат заместители на реални човешки същества. В типичен за французите от Quantic Dream стил, видеото е изключително емоционално, а технологичните постижения, демонстрирани в него, вещаят почти фото-реалистично бъдеще за големите гейм проекти. Ключовите елементи в случая са лицевите анимации и движения на героинята.
Нещата стават още по-впечатляващи, когато се вземе предвид фактът, че демонстрацията върви в реално време на PlayStation 3. Последното устройство е комерсиален продукт, направил премиерата си през далечната вече 2006 година.
"В реално време" означава, че всичко, което се случва на екрана ще може да бъде манипулирано от играещия, а зад изработката на оживелите образи не стоят множество компютърни станции, струващи десетки хиляди долари, а обикновена игрална конзола на повече от пет години.
Пред Eurogamer главният дизайнер на Quantic Dream Дейвид Кейдж споделя, че демонстрацията е направена с помощта на изцяло нов графичен енджин, различен от този на последния проект на студиото – Heavy Rain.
Показаното в споделеното по-долу видео според французина демонстрира едва 50% от възможностите на новата графична платформа.
"Има хора, които работят върху по-интересни, различни неща, но съм и убеден, че студията, които се стремят към това, което виждате във видеото, са единици", казва Кейдж пред Eurogamer.
"Това, което винаги сме се опитвали да създадем, е интерактивно забавление за възрастни. Не се преструваме, че сме по-умни от всички останали, но от друга страна има ужасно много модерни игри на пазара, които предлагат ограничено ниво на забава, а и както вече споделих, нашата аудитория е съставена от по-възрастни играчи", допълва френският дизайнер.
Последната игра на Quantic Dreams разработена под вещото финансово ръководство на Sony беше Heavy Rain. Продажбите на стриктно насочения към възрастна аудитория продукт възлизат на 2 милиона оригинални копия.
За новия си проект френското студио отново работи със Sony, като японският гигант ще държи правата върху всички съвместно разработени продукти.
Вижте видеото, напомнящо за клипа на Бьорк "All is Full of Love", сега:
И трейлър на последния гейм проект на студиото, Heavy Rain: