Продажбите на персонални компютри в САЩ не са се повишили след пускането на новия Windows 8. Публикуваните от изследователската компания NPD Group попариха очакванията на Microsoft и на производителите на традиционните машини, коментират от AP.
За трите седмици след пускането на Windows 8 на 26 октомври тази година продажбите на PC-та и таблети под новата операционна система са спаднали с 21 процента в сравнение с година по-рано, съобщават анализаторите, които са проследили продажбите на техника на дребно в САЩ.
В същото време няма индикации, че новият Windows е влошил ситуацията за производителите на персонални компютри. Слабите продажби за изминалите три седмици са естествено продължение на ситуацията през цялата година. Щатските потребители са по-заинтересувани да харчат парите си за смартфон и таблети, вместо за ъпгрейди на персоналните си компютри.
"След едва четири седмици на пазара е все още рано да се обвинява Windows 8 за слабия PC-пазар", коментира анализаторът от NPD Стивън Бейкър. "Силният пазарен сезон по празниците е все още пред нас, но е ясно, че Windows 8 не се оказа стимулът, който ще повиши продажбите, както някои се надяваха".
По думите на Бейкър лаптопите със сензорни екрани под Windows 8 се продават добре, което повдига средната продажна цена на персоналните компютри. Преди дни от Microsoft съобщиха, че са продали общо 40 млн. лиценза за Windows 8 за първия месец от пускането му на пазара. В този брой обаче влизат лицензите, закупени от производителите персонални компютри като Hewlett-Packard Co. и Dell. Те са предназначени за машини, които са произведени, но още не са продадени.
Изследователите от IHS iSuppli предвиждат, че 349 млн. PC-та ще бъдат продадени по света тази година, което ще представлява спад от един процент спрямо 2011 г. Това е първият подобен спад в сектора от 2001 г. насам.