Когато Windows 95 направи премиерата си на 24 август 1995 година, филмът по Mortal Kombat беше изненадващ бокс офис хит, ние вече преживявахме горчивия преход на родната демокрация, а Apple все още беше крайно нишова компания в световен мащаб.
Рекламната кампания на Microsoft за Windows 10 струваше рекордните 250 милиона долара – сума, която и към днешна дата е меко казано сериозна. Именно на Win 95 започна живота си и обичаният от милиони старт бутон – за кампанията си Microsoft дори закупи правата на Rolling Stones "Start Me Up". Нещо повече, редмънският гигант излъчи кибер ситком с участието на Дженифър Анистън и Матю Пери. Да, кибернитичен ситком.
Множество публикации в онези времена нарекоха OS-а на Microsoft "Най-голямото събитие от времето на New Coke".
През 1995 година Microsoft беше значително по-малка компания – с капитал от 5,9 милиарда долара и 17 800 служители. Днес, софтуерният гигант е компания за 93,6 милиарда долара и има 117 354 служители.
Трябва да отбележим обаче, че и преди 20 години Microsoft вече беше лидер на териториите на PC индустрията.
Според новото CEO на Microsoft, традициите обаче не са важни:
"Нашата индустрия не показва респект към традициите, а единствено към иновациите", бяха думите на Надела към неговите служители малко, след като беше назначен за изпълнителен директор на Microsoft.