Защо да харчите пари за мобилна игрална платформа, след като можете да играете на множество висококачествени игри през таблета си? Това е въпросът, на който японските производители на портативни игрови конзоли Sony и Nintendo трябва да отговорят, ако искат да оцелеят във времена, в които таблетите под Android и iOS станаха достатъчно мощни, че да подкарват високачествени заглавия като Infinity Blade.
Най-новото проучване на анализаторите от Flurry Analytics показва, че за миналата година мобилните устройства, работещи под двете популярни платформи, са обхващали пазарен дял от 58% от приходите от мобилни игри в САЩ. По същото време дялът на конзолите PlayStation Vita на Sony и 3DS на Nintendo e бил 36%. За сравнение през 2009 г. Само дялът на Nintendo e бил 70% от общите приходи, информира сп. Fortune.
"Вярваме, че предпочитанията на потребителите по отношение на мобилните игри може решително да се променят предвид факта, че качеството на игрите (под смартфони и таблети) е подобно, ако не и по-добро (от това на конзолите) и първите имат предимството, че могат да бъдат играни навсякъде и по всяко време", коментира анализаторът от Cowen Дъг Крюц.