Когато Apple обяви, че поставя предна камера на новия iPad2, компанията позволи на разработчиците да имат достъп до нея с надеждата, че те ще я използват при създаването иновативни фотографски приложения или дори игри.
От компанията на Стив Джобс обаче едва ли са предвиждали, че екип от лабораторията по информатика в Гренобъл, Франция ще създаде изцяло триизмерен интерфейс, базиран на вградената камера, пише Ню Йорк Таймс.
Специалистите успели да настроят камерата така, че да проследява погледа на потребителя. Постъпилата информация от нея се обработва от приложението по начин, който променят перспективата върху екрана и така да се създава илюзията за дълбочина. Новата техника е наречена"пространствено чувствителен мобилен екран" (spatially-aware mobile display ).
Приложението може да бъде използвано за нови видове интерактивни игри като например шуутъри, при които куршумите ще летят в посоката на играча. Могат да се създадат и нови приложения за четене, при които ще се отчита начинът, по който iPad-а се държи и съответно наклонът на буквите ще се накланя по най-удобния начин.
Идеята за подобно приложение не е нова. Още през 2007 г. програмистът Джони Ли, който в момента работи за Google, създава подобен интерфейс чрез хакване на конзолата на Nintendo Wii. Така Ли я накарал да следи къде стои човека спрямо телевизора и да променя перспективата на образа спрямо позицията му.