Смартфоните на Apple са най-евтини за поддръжка. Това съобщиха от компанията ClickFox, която се занимава с анализ на потребителския опит при справянето на проблеми, възникнали с потребителска електроника.
Те направили анализ на разходите, които доставчиците правят за поддръжка на трите основни типа телефони в Северна Америка – смартфоните на iPhone, Blackberry, и тези, които работят под Android.
Резултатите показали, че смартфоните на Аpple са най-евтини за поддръжка, като на второ място се нареждат апаратите на RIM, a най-скъпи са устройствата под Android.
Въпреки че не разкриха точни данни, от ClickFox показаха, че основните разлики между трите типа телефони се състоял в броя на обажданията, които трябвало да бъдат пренасочени към специализираните екипи за поддръжка. Той показателен за броя на сериозните проблеми, които изискват помощ от повече от едно звено за поддръжка, за да бъдат разрешени.
Така например, докато повечето потребители на iPhone били консултирани успешно още на първото ниво, то 37% от собствениците на Blackberry били прехвърляни към специалистите, а при използващите Android този процент достигал внушителните 77%.
В интервю за InfoWorld директорът към аналитичния център на ClickFox Лаурен Смит казва, че поддръжката на серията Blackberry струва на центровете средно с 46 милиона долара повече от поддръжката на iPhone. За телефоните под Android сумата е с 97 милиона долара по-висока.
От ClickFox предполагат, че тази разлика се дължи на по-високата степен на трудност в разучаването и използването на Blackberry и Android телефоните. Това води до по-голям брой объркани потребители, нуждаещи се от помощ. Те звънят по-често на линиите за поддръжка и често установявали, че често приемащите обажданията не могат да им помогнат и е нужно прехвърляне към специализираните екипи.
Данните, публикувани от ClickFox идват в лош момент за Android. На тазгодишната хакерската конференция DefCon в Лас Вегас стана ясно, че операционната система на Google притежава сериозни структурни слабости, които могат да застрашат сигурността на потребителите и да дадат достъп на киберпрестъпници до личните им данни и банковите им сметки.