Поредното доказателство, че хората не искат да плащат за мобилни приложения, идва от Gartner. Последните данни на компанията за анализи показват, че безплатните приложения заемат 89% от общия брой на сваляния за тази година, информира BGR News.
Според публикуваната статистика до момента безплатните мобилни приложения са били свалени общо 40,1 млрд. пъти, докато авторите на платените апликации могат да се похвалят с далеч по-скромните 5 млрд. даунлоуда.
Анализът показва още, че потребителите са по-склонни да купуват приложения, когато цената им е между 0,99 и 2,99 долара.
"По отношение на приложенията, които потребителите купуват, 90% от тях са на цена под три долара", коментира Санди Шен, директор на изследователския екип в Gartner. "Подобно на безплатните приложения, тези с ниска цена също ще движат мобилния трафик. През 2012 г. те ще формират 87,5% от всички платените сваляния, като до 2016 г. дялът им ще нарасне до 96%.", добавя Шен.
Анализаторите прогнозират, че онлайн магазинът за приложения App Store на Apple ще продължи да води сериозно пред конкуренцията. Приложенията в него ще достигнат до близо 21 млрд. сваляния през тази година, което е 74% от общия брой.
От Gartner смятат още, че макар че към момента Apple, Microsoft и Google са големите на този пазар, то има достатъчно място за появата на нови силни играчи като Amazon или Facebook.