Броят на притежателите на iPhone, които споделят, че определено или вероятно следващият им телефон отново ще бъде с марка Apple, е намалял за първи път от появата на смартфона през 2007 г.
Това сочат данните от последното изследване на Strategy Analytics, озаглавено "Лоялността на притежателите на iPhone намалява: Губят ли Apple иновативната си острота?".
Според тях днес само 75% от притежателите на iPhone в Западна Европа твърдо възнамеряват да си купят следващия смартфон от Apple. За сравнение през 2011 г. процентът на твърдите фенове сред клиентите на компанията е бил 88.
Дори в бастиона на Apple – САЩ, желанието за повторна покупка на iPhone e намалялo от 93% през 2011 г. до 88% днес, споделят анализаторите.
"Няма съмнение, че Apple дължат успеха си благодарение на задържането на съществуващата клиентска база и на привличането на нови клиенти в същото време", коментира Пол Браун, директор на звеното в Strategy Analytics, отговарящо за потребителският опит и практики.
"Въпреки това негативният натиск, подсилен от липсата на големи иновации в последно време от страна на Apple, води до това, че днес виждаме нарастващ брой на силно лоялни клиенти в миналото, които сега обмислят дали да си заложат на iPhone и в бъдеще”.
Терън Тулей, друг анализатор от Strategy Analytics добавя: "Броят на респондентите, които споделят, че вероятно или със сигурност не биха купили следващия си телефон от Apple, е малък. Това, за което Apple трябва да са загрижени, е, че се наблюдава промяна в броя на потребителите, които са несигурни дали да се придържат към марката и в бъдеще".