Българите, притежаващи смартфони или таблети, са 30% от общия брой потребители на мобилни услуги. 55% от тях са млади мъже на възраст 20-29 години, което доказва широко разпространеното мнение, че мъжете са по-големите почитатели на "умните" джаджи.
Това показват данни на мобилния оператор M-Tel, представени от главния изпълнителен директор на компанията Андреас Майерхофер по време на пресконференция днес (13 октомври).
Една трета от населението на страната е добре подготвено за дигиталните иновации и притежава техническите средства да ги използва пълноценно. Очевидно обаче заради финансови затруднения едва 24% от българите използват новите технологии.
Половината от населението на страната използва интернет, за да разбере подробности за даден продукт и когато отиде до магазина, си го купува без допълнителни консултации. Оказва се също така че немалка част от хората, които посещават магазините на мобилните оператори, отиват там единствено за да си платят сметките или да отстранят някакъв проблем по телефоните си.
Според изнесените от Майерхофер данни 20% от българите признават, че могат и без мобилен телефон, а 24 на сто от потребителите използват само стандартните мобилни услуги.
Пазарът на телекомуникационни услуги в България има голям потенциал, както в частта на фиксираните услуги (стационарните телефони), така и при широколентовия интернет (броудбанд).
"За съжаление България има най-ниско ниво на проникване по отношение на фиксирания броудбанд. Онези, които използват броудбанд обаче, имат най-високи стойности на сваляне - над 10 мегабита в секунда", посочи Майерхофер, цитиран от еcon.bg.
"69% от използващите интернет у нас създават свой собствен свят", коментира Майерхофер и допълни: "За тези хора е от изключителна важност да участват във всички социални мрежи и медии."
Същият е делът на тези, които използват всекидневно имейли и споделят мненията си в различни блогове. 70% използват интернет, за да се сдобият с информация, а 67 на сто свалят активно филми, музика и друго онлайн съдържание.