Клиентите на мобилния оператор М-Тел с абонамент за високоскоростен интернет са се увеличили със 110 на сто през последното тримесечие на 2010 на годишна база до общо 126 217 души. Това показват данни на компанията майка Telekom Austria.
За този резултат основна роля има нарасналият интерес към смартфоните, както и новите абонаментни пакети за гласови услуги и интернет, предлагани и от трите мобилни оператора у нас.
По данни на Globul най-търсени от българските потребители са апаратите в ценовия клас от 300 до 500 лева, въпреки че има интерес и запитвания и за по-скъпите модели.
Наличието на смартфони на сравнително по-достъпни цени отпреди са довели до увеличение в потреблението на мобилен интернет и в мрежата на този оператор, като за 2010 г. компанията отчита ръст от 234%.
Според статистиката на Globul потребителите на интернет през мобилния телефон най-много използват връзката си за четене на информация от различни сайтове (39% от общия трафик), гледане на онлайн видео (31%), размяна на файлове, включително чрез торенти, FTP и Skype (20%) и в по-малка степен за VoIP телефония и чат (IM) услуги (5%).
Най-посещаваният тип сайтове са социалните мрежи.
Но макар и с нараснал онлайн трафик през мрежата конкретно на М-Тел, операторът бележи спад на приходите си за четвъртото тримесечие – от 1,5 на сто спрямо съответния период на 2009 г. до 146,9 млн. евро.
Печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) за периода възлиза на 71,9 млн. евро, или с 1,4 на сто по-малко спрямо последните три месеца на 2009 г. Пазарният дял на компанията е паднал от 49,8% на 49,6%.