До каква степен Google манипулира резултатите от търсенето в търсачката си?

И доколко компанията от Маунтин Вю обича конкуренцията?

по статията работи: Ивайло Коралски | 20.03.2015 | 15:15
До каква степен Google манипулира резултатите от търсенето в търсачката си?
Google
Повече за:

През 2011 година FTC (Федерална търговска комисия) реши да не завежда дело срещу Google, независимо че бяха открити алгоритми в търсачката на гиганта, които подсказваха за нечестна намеса в резултатите, които получава всеки потребител.

С днешна дата научаваме и детайли от продължителното разследване, благодарение на доклад, подготвен от служители на FTC.

Въпросният е в размер на 160 страници, а от него разбираме, че Google играл нечестно спрямо конкурентите си, поставяйки свои услуги в началото на всеки резултат от търсене, дори и въпросните услуги да не са били особено полезни. Например Google Flights винаги е излизал на челни позиции, независимо че предлага много по-малко опции спрямо своите конкуренти и уебпортали като TravelAdvisor.

По думите на бившия CEO на Google (моментен на Yahoo), Мариса Майър, компанията не оценява своите уебсайтове на база кликове, какъвто е подходът ѝ към останалите уеб базирани услуги.

Ако Google реално е мерил с един и същи аршин спрямо всички уебсайтове, то това би означавало, че голяма част от уеб продуктите на компанията биха останали на задни позиции, спрямо много по-релевантни резултати, допълва Gizmodo.

От доклада на FTC разбираме още, че Google е използвал специален алгоритъм, който вдига позициите на неговите продукти в резултатите от всяко търсене. Въпросният алгоритъм определя кой Google продукт да бъде промотиран на база какво е релевантно на всяка заявка за търсене.

Появилите се детайли принудиха един от големите адвокати на Google, Кент Уалкър, да излезе със следното, защитаващо неговата компания изявление:

"След 19 изморителни месеца, покриващи обхождането на 9 милиона страници документация и десетки часове свидетелски показания, петте члена на комисията на FTC се съгласиха, че няма нужда от допълнителни мерки при изобразяването на резултатите от търсенето (в нашата търсачка), както и начина, по който се определя ранглистата (на отделните уебсайтове).

Ние регулярно сменяме алгоритмите си на търсене, като на година промените са над 500. Основната ни цел е нашите потребители да получават информацията, която търсят. Създадохме търсене за потребители, а не уебсайтове и този ни фокус спомогна за подобренията в услугата ни за търсене през последните десет години."

Независимо че към Google няма заведено дело от страна на FTC, компанията от Маунтин Вю е дала обещания да промени своите начини за пресяване на информация.              


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Нашата чужда война документален...
  • 23:30 Да надживееш Ескобар тв филм /51...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Dancing Stars" - танцувално шоу с...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Под прикритие" - сериал, с.2, еп.1
  • 00:40 "Закон и ред: Специални...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Кошмари в кухнята"- риалити
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 2
  • 01:20 "Роко Скиавоне" - сериал, сезон 1
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.