Започна втората “разходка” в открития космос

Теч в скафандър забави второто и последно излизане на астронавтите от “Дискавъри”

по статията работи: Георги Георгиев | 02.03.2011 | 20:22

Малък теч в скафандър обърка леко плановете на двамата американски астронавти Стив Боуен и Алвин Дрю по време на второто им излизане в открития космос, информира Fox News.

Въпреки това те не изоставиха плана си за излизане от Международната космическа станция (МКС) за извършване на ремонтни дейности. Това ще бъде тяхната последната космическа разходна по време на мисията им до орбиталната лаборатория

Течът бе открит в скафандъра, носен от Боуен по време на рутинна проверка преди старта на днешното излизане. Астронавтът не е бил в опасност по време на изтичането, съобщиха от НАСА. Поправката му обаче забави астронавтите с около половин час от графика.

Изтичането бе предизвикано от повредена клапа на пречистващата въздуха система в скафандъра на Боуен, която в последствие бе подменена. Двамата астронавти излязоха в празното пространство в 17:18 българско време.

В понеделник Боуен и Дрю успешно завършиха първото си излизане в открития космос, на което бе инсталиран захранващ кабел и бе свален повреден охлаждащ помпен модул.

За днешното излизане една от основните задачи ще бъде да се източат около 4,5 килограма остатъчен амоняк от повредената помпа. Тя излезе от строя още през лятото и това наложи серията от извънредни поправки.

Боуен и Дрю също така планират да инсталират нов прожектор на релсовата количка, която служи за преместване на товари по протежение на пристанищната част на космическата станция.

Сред задачите на астронавтите е и инсталирането на видеокамера за канадския робот за поддръжка Dextre както и екипировка за робота Canadarm2, която ще го защитава от евентуален сблъсък с пристигащи на станцията космически кораби.

Предвижда се мисията на двама астронавти в открития космос да приключи в 23:48 ч. българско време.
"Дискавъри” е совалката, извършила най-много пътувания в космоса. В момента тя е на последната си мисия преди да бъде "пенсионирана” заедно с останалите совалки от американския флот.

Основната цел на 12 дневната мисия е да бъдат доставени провизии до МКС, в това число и първият хуманоиден робот – астронавт.

• Сега Благуните детски филм