Инвеститорите на Amazon губят 20 млрд. долара от войната с Apple

Причина за спада на акциите на компанията са ниските приходи за последното тримесечие

по статията работи: iNews.bg | 26.10.2011 | 13:27

Засилващата се кампания на Amazon срещу Apple е довела до спад на нивата на прогнозираните печалби на компанията за настоящото тримесечие. Тази новина доведе до спад на акциите на Amazon, като търговията на борсата "изтри" общо 20 млрд. долара от стойността на компанията, съобщава Bloomberg.

Очакванията на експертите от Amazon са компанията да обяви загуби за 200 милиона долара за четвъртото тримесечие на годината.

Приходите от миналото тримесечие също разочароваха анализаторите. Тогава разминаването между прогнозираните и реалните резултати достигна цели 42% в посока надолу. Резултатите на Amazon бяха най-лошите измежду всичките технологични компании в индекса Топ 500 на Standard & Poor’s.

В момента Amazon води битка с Apple на пазарите на таблети и дигитално съдържание - музика, книги и филми. За да пробие на пазара на таблетите, компанията за електронна търговия пусна своя Kindle Fire на цена от 199 долара, която е над два пъти по-ниска от тази на най-евтиния iPad. При тази цена Amazon ще губи по 10 долара за всеки продаден таблет, оценяват експерти от компанията за анализи HIS.

Акциите на компанията поевтиняха с 19% до 184,59 долара през последните дни, като до края на борсовата търговия във вторник (25.10.11) те паднаха с още 4,4%. Спадът дойде след рекордно покачване до 246,71 долара през този месец, което засили очакванията за по-добри финансови резултати.

Освен че води битка на много фронтове с Apple, Amazon се бори и с други набиращи популярност компании като Spotify, която предлага на потребителите си директен стрийминг на музикални файлове.

Дори при свиване на печалбите, бизнесът с електронните четци от серията Kindle на Amazon продължава да се развива успешно. Последните данни сочат, че нетните продажби на четци на Amazon са се покачили с 44% за последното тримесечие и са достигнали приходи от 10,9 млрд. долара.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


10 Draga Mateeva 27.10.2011 | 10:00
Зифод, нали Amazon бяха казали, че Fire ще е убиецът на iPad.
9 Златка Стоева 27.10.2011 | 08:35
zeyfod, Първо, не мисля че тези резултати се отнасят за България, и второ, да, повечето хора искат качество и ще отделят 500 долара за айпад. Освен това айпад не се купува само заради марката, а и заради iTunes. В България цената има значение, повечето хора биха предпочели да купят по-евтиния таблет на някоя друга позната марка.
8 zeyfod B 26.10.2011 | 23:53
Шапка свалям на Ябълката. Хората хвалят продуктите им над път и под път и са щастливи да платят екстра цена за един съвсем нормален продукт с добър дизайн. С такъв маркетингов отдел и хладилници на екскимосите ще продадеш. Разбира се иноксови, за да може съседа веднага да види... :) Ми радвайте им се. Каквото съм им ползвал е добро, но го има поне толкова добро с 20% по-ниска цена на други фирми.
7 zeyfod B 26.10.2011 | 23:48
Амазон, казаха, че продават услуга, а таблета е просто посредник...
6 zeyfod B 26.10.2011 | 23:47
Значи според тебе има повече хора които могат да отделят 500 долара за таблет отколкото 200?
5 V D 26.10.2011 | 18:40
Всеки губи от битките с Apple, а от Samsung знаят най-добре. :) Хубаво е да се стараят да са на първо място и то пред "ябълката", но нека не се изсилват, че това си е мисия невъзможна!
4 Цвете Жекова 26.10.2011 | 14:46
Amazon е безспорен лидер в онлайн търговията. Фактът, че представи електронен четец, а после и таблет, показа, че компанията е сериозна и има потенциал да разраства дейността си, но да се цели към изместване на Apple, е прекалено висока летва. Непосилна, бих добавила.
3 Draga Mateeva 26.10.2011 | 14:18
Motorola Xoom, който също струва 200 долара, но е много по-добър от Kindle Fire. Е, не е по-добър от iPad, но за тези, които нямат възможност да отделят много пари, Xoom е добро решение.
2 Златка Стоева 26.10.2011 | 13:50
Не, че нещо, но от Амазон твърде нависоко се прицелиха като решиха че могат да се състезават с Епъл. Техният нискобюджетен таблет, например, е предназначен за масовия купувач. Може да има добри параметри, но не може да стъпи на малкия пръст на айпад.
1 Георги Петров 26.10.2011 | 13:32
Доброто състояние на Apple направо побърка конкуренцията. Те се чудят какво да направят вече, за да им се противопоставят успешно. То не бяха заведени искове в съда срещу тях, непрекъсната конкуренция на пазара и куп разни мръсни номера. Това естествено не спря компанията на покойния Стив Джобс и тя догодина ще бъде по-силна от всякога. Ако останалите компании искат да бъдат продавани, трябва да измислят, а не копират!

ТВ програма

Кино

  • Сега Спортни новини
  • 21:00 БНТ представя Последният цар на...
  • 22:00 Страсти в Тоскана 3
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Шетланд 2 тв филм /3 епизод/ (14)
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 22:00 "Помниш ли текста?" - музикално шоу...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Шерлок" - минисериал, с.3, еп.3
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • Сега "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.