Засилващата се кампания на Amazon срещу Apple е довела до спад на нивата на прогнозираните печалби на компанията за настоящото тримесечие. Тази новина доведе до спад на акциите на Amazon, като търговията на борсата "изтри" общо 20 млрд. долара от стойността на компанията, съобщава Bloomberg.
Очакванията на експертите от Amazon са компанията да обяви загуби за 200 милиона долара за четвъртото тримесечие на годината.
Приходите от миналото тримесечие също разочароваха анализаторите. Тогава разминаването между прогнозираните и реалните резултати достигна цели 42% в посока надолу. Резултатите на Amazon бяха най-лошите измежду всичките технологични компании в индекса Топ 500 на Standard & Poor’s.
В момента Amazon води битка с Apple на пазарите на таблети и дигитално съдържание - музика, книги и филми. За да пробие на пазара на таблетите, компанията за електронна търговия пусна своя Kindle Fire на цена от 199 долара, която е над два пъти по-ниска от тази на най-евтиния iPad. При тази цена Amazon ще губи по 10 долара за всеки продаден таблет, оценяват експерти от компанията за анализи HIS.
Акциите на компанията поевтиняха с 19% до 184,59 долара през последните дни, като до края на борсовата търговия във вторник (25.10.11) те паднаха с още 4,4%. Спадът дойде след рекордно покачване до 246,71 долара през този месец, което засили очакванията за по-добри финансови резултати.
Освен че води битка на много фронтове с Apple, Amazon се бори и с други набиращи популярност компании като Spotify, която предлага на потребителите си директен стрийминг на музикални файлове.
Дори при свиване на печалбите, бизнесът с електронните четци от серията Kindle на Amazon продължава да се развива успешно. Последните данни сочат, че нетните продажби на четци на Amazon са се покачили с 44% за последното тримесечие и са достигнали приходи от 10,9 млрд. долара.