Как чрез интернет да стигнеш до точно определена публика?

Мартин Линков даде своя отговор на семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет"

по статията работи: Елица Елефтерова | 07.04.2011 | 11:18

"Не е важно да стигнем до всички хора, а до тези, които ни трябват."

Думите са на родения през 1911 г. британец Дейвид Огилви, един от най-известните специалисти по маркетинг и реклама, поставил основите през 1948 на международната агенция за реклама, маркетинг и връзки с обществеността Ogilvy & Mather.

Именно това изречение използва за начало на своята презентация Мартин Линков, който е част от екипа на платформата за споделяне на съдържание favit.com. Линков взе участие в семинара "Интернет маркетинг с нулев бюджет", който се провежда в София с медийното партньорство на iNews.

Според специалиста съществуващите онлайн формати за комуникация дават точно тази възможност за достигане до желаната аудитория, за която е говорел и Огилви. Хубавото при тези съвременни канали за предаване на дадено послание е, че това се случва "без излишни разходи и с много малко усилия".

Линков посочи и различни конкретни примери:

Форумите

Важно за писането във форуми, пък и в останалите форми на комуникация с потребителите, е предаването на интересна информация или информация с добавена стойност. Минуси на форумите, "освен това, че са вече поостарели", е и това, че там съществува рискът да не можете да се защитите, в случай че ви "нападне” конкурент или недоброжелател.

Блогът

Това е много по-адекватен начин за комуникация и освен това се възприема много по-сериозно от клиентите. Един от плюсовете му е, че имате възможност да изказвате личното си мнение и по-важното - шансът да се утвърдите като експерт. Блоговете имат и положителното качество да пренасят информацията, която съдържат, до социалните мрежи.

Социалните мрежи

Според Мартин Линков не бива да се подценява суетата на клиента, а най-лесният начин за това са социалните мрежи. Те са много "вариативни" и позволяват най-различни форми за привличане на нови клиенти. Важното при тях е постоянството и отново съдържанието на информацията, казва специалистът.

Slideshare например позволява да се споделят презентации, които достигайки до повече потребители, може да създадат интерес. Linked In позволява разширяване на бизнес контактите и отново помага за намиране на партньори или нови клиенти.

Flikr, позната повече като платформа за споделяне на снимки, е доста пренебрегвана у нас, но всъщност има много потенциал, тъй като също позволява привличане на клиенти, които виждат например готови продукти. Освен това могат да се качват и снимки от семинари или събития на компаниите, които да работят като реклама на компанията. Дори отбори като Милан и Барселона използват сайта, заигравайки се с емоциите и суетата на хората.

Линков не пропусна и приложенията за мобилни телефони, които могат да бъдат използвани по подобен начин - forsquare позволява да популяризирате хотела или ресторанта си както и foodspotting – сайт само за споделяне, впечатленията от храната в различни ресторанти.

Това, което социалните мрежи създават, е възможност за предприемчивите да бъдат лидери на мнение, т.е. да разполагат с много информация, която да селектират и по този начин да привличат клиенти чрез доверие - нещо, "което е лесно, модерно и не струва никакви пари".

Дали е така, можете да проверите на практика. Във всеки случай дори и интернет маркетингът с нулев или почти нулев бюджет изисква своите специфични умения, отдаване на работата и познаване на клиентите. Ако пък фирмите успеят да стигнат до тях и да ги превърнат в своя лоялна аудитория в интернет, реалните и съвсем невиртуални ползи по всяка вероятност няма да закъснеят.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.74 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.