Българските онлайн потребители приличат на азиатските потребители. Те обичат началната страница на сайта да бъде изпъстрена с много акценти, снимки, банери, ревюта, коментари, които се виждат.
Това коментира по време на форума Webit Bulgaria Digital Summit Жанет Баирева - изпълнителен директор на Allegro Group, информира Econ.bg.
При поддържането на сайта са необходими малки, но чести промени. Те биха накарали потребителите да се връщат на сайта и биха провокирали отново и отново интересът им, обясни експертът.
Дизайнът е като удобна обувка, каза Баирева. Измина времето, когато от съществено значение за успеха на един сайт е бил дизайнът му. Изискванията на потребителите вече са много по-високи и трябва да бъдат задоволени с функционалност и ефективност.
Баирева смята още, че SEO (search engine optimization - оптимизация на уебсайтове) и SEM (search engine marketing - маркетинг в търсещи машини) са надценени. Според нея маркетингът и оптимизациите на сайта в Google са чиста загуба на време и пари.
Причината е в това, че оптимизацията се прави за машини, а не за хора. От друга страна изискванията, които те поставят прави сайта зависим и несвободен, освен това не отключват ръст и не добавят голяма стойност към марката.
Какво е по-важно за един сайт, прочетете в Econ.bg.