Кое прави потребителите на мобилен интернет по-доволни?

При избор на план се гледат основно качество на мрежата и покритието

по статията работи: Георги Георгиев | 13.06.2012 | 07:31

По-интелигентното управление и таксуване на мобилния интернет може да подобри потребителското изживяване и в същото време да донесе по-големи печалби на операторите. Това заключават експерти на Ericsson ConsumerLab в ново публикувания си доклад "По-интелигентен мобилен широколентов достъп” (Smarter Mobile Broadband).

Проучването акцентира върху интернет потреблението през мобилни телефони. То е проведено в четири държави – Великобритания, САЩ, Индонезия и Бразилия и се базира на общо 2300 интервюта на потребители на мобилен интернет на възраст между 16-59 години.

Според изследването 40-45% от респондентите отговарят, че биха ползвали по-често интернет през мобилния си телефон, ако имаха достъп до по-високи скорости.

Най-важните причини, провокиращи потребителите да избират конкретни планове за употреба на мобилен интернет са: качество на мрежата и покритието; цена на услугата и не на последно място – достъпното обяснение за функционирането на съответния план.

Четири са основните концепции в изследването, предложени за коментар на респондентите:

1. Заплащане на високи скорости/качество за определен период – в този случай потребителите доплащат малка такса с цел увеличаване на скоростта на вече избрания мобилен план за определено време. Така те имат възможност да свалят файлове и да сърфират в мрежата значително по-бързо.

2. Опция за презареждане на плана или преминаване към по-ниска скорост – в този случай потребителите могат да увеличат своя трафик лимит. При тази концепция преди достигане на предплатен лимит се отваря прозорец, който предлага на потребителя или да продължи да ползва трафик с по-ниска скорост или да доплати малко количество за презареждане и да продължи да ползва мобилен интернет при същите скорости.

3. Заплащане само на конкретни услуги – при тази концепция потребителите заплащат малка такса с цел достъпването на определени уебсайтове, услуги или приложения неограничено и без да ползват трафика от основния си план.

4. Управление на няколко мобилни плана в едно домакинство – много потребители ползват повече от един мобилен план и често управляват планове на други членове от семейството си. Концепцията дава възможност на потребителите да управляват тези планове чрез прост интерфейс, като следят потреблението и поставят ограничения на различните връзки.

Някои от тези концепции бяха счетени за интересни навсякъде, докато други бяха възприети на конкретни пазари, което показва, че атрактивността на офертите и плановете варира според държавите, коментират авторите на проучването.

"Опитът на потребителите се отразява върху начина, по който те оценяват по-персонализираните и динамични предложения, които умното управление на трафика и таксуване позволяват", казва Сесилия Атервал, ръководител на Ericsson ConsumerLab.

"Потребителите във Великобритания и САЩ, които ползват неограничени планове, са по-внимателни при преминаването към нови такива. Това е така, тъй като те не са свикнали да мислят за своите онлайн навици. В същото време на пазари като Бразилия и Индонезия, където се ползват предимно предплатените услуги, новите концепции бяха приети по-позитивно. Хората на тези пазари са свикнали да плащат онова, което са употребили и да доплащат, ако е необходимо. Затова те не възприемат управлението като ограничение на настоящият им план”, коментира още Атервал.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


18 PaidToClick Bulgaria 13.06.2012 | 13:36
Научете как да си докарвате 20-40 долара на ден от Интернет: виж как : http://money-from-internet.webnode.com
17 Миро Т 13.06.2012 | 11:45
16 Alexander Porsche 13.06.2012 | 11:45
15 david copperfield 13.06.2012 | 11:45
Да, то е много важно.
14 Миро Т 13.06.2012 | 11:44
Мога да се сетя за много неща.
13 Alexander Porsche 13.06.2012 | 11:44
Гледането на HD клипове, без да засича :).
12 david copperfield 13.06.2012 | 11:44
Бързото сваляне на филми и музика :).
11 pushit realgood 13.06.2012 | 11:22
то покритие вече всички имат почти еднакво!
10 Елена Димитрова 13.06.2012 | 11:04
бързата връзка и готини приложения!
9 Емилия ОтЛьонеберя 13.06.2012 | 10:42
качеството по-скоро
8 hope less 13.06.2012 | 10:14
Ниската цена:)
7 мистерия финикова 13.06.2012 | 10:07
абсолютно съм съгласна
6 мистерия финикова 13.06.2012 | 10:07
бързата връзка и никсата цена
5 Neli Veselinova 13.06.2012 | 09:46
Съотношението скорост -цена е това което определя пазара у нас.
4 Margо Filipova 13.06.2012 | 09:38
да и аз това си помислих първоначално
3 Margо Filipova 13.06.2012 | 09:37
няма угодия, това е ясно!
2 ханибал суарес 13.06.2012 | 09:14
мисля, че основния критерий на потребителите е скоростта, другите сякаш остават на заден план
1 empty world 13.06.2012 | 09:13
Как кое - високата скорост, бързото зареждане на страници и т.н...

ТВ програма

Кино

  • Сега Домът на вярата Църква "Свети...
  • 07:45 Телепазарен прозорец
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 09:30 Празнично богослужение по случай...
  • 11:30 Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Истории от Олимпийските игри
  • Сега "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Богатствата на България" -...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Малибу: Палатка за...
  • 14:30 "Без багаж" - документална травъл...
  • 15:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "bTV разказва" - документална...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "В очакване на Купидон" - с уч. на...
  • 14:15 "Вълшебната градина" (премиера) - с...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "Големите постижения след 1989 с...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.