Кои индустрии в България рекламират онлайн?

По време на тазгодишния Webit бяха представени данни, показващи отношението на бизнеса към възможностите, които дава интернет

по статията работи: Георги Георгиев | 15.06.2012 | 12:11

Индустриите в България, които залагат на онлайн рекламата днес, най-вече са тези, предлагащи услуги в свободното време (18%), финансовата и бизнес сфера (15%) и хранителната индустрия (под 10%). Това каза Марта Клепка, директор на глобален ПР и Комуникации на компанията за маркетингови проучвания Gemius по време на тазгодишния Webit 2012 г. iNews беше медиен партньор на събитието.

Освен България статистиката на Gemius обхваща и шест от големите държави в Централна и Източна Европа. Подобна на българския пазар е и ситуацията в Словакия, където въпросните сектори също преобладават в онлайн пространството.

В останалите страни като Чехия, Румъния, Полша и Унгария индустриите, които залагат най-силно на маркетинговите ходове в интернет, са във финансовия сектор, телекомуникациите, автомобилите и търговията. За България делът на въпросните индустрии варира в рамките на 10%, подчерта Клепка.

За страната ни секторите, които отчитат най-висок среден CTR (clickthrough rate – брой на кликовете, определящи успеха на дадена кампания) са свързани с фармацевтичната промишленост, търговията, храните, напитките и автомобилите. Така от статистиката на Gemius излиза, че споменатите в началото сектори, които залагат най-много на маркетинга и онлайн рекламата, всъщност са доста по-надолу в класацията.

По време на презентацията си Марта Клепка даде и някои практически съвети към рекламодателите как да определят разумни бюджета си за маркетинг и реклама и как да се направят добри кампании в мрежата, които да получат максимално отражение.

Сред тях бяха и три основни съвета, които биха повишили интереса и успешността на дадена кампания спрямо вложените в нея ресурси:

  1. Стремете се да използвайте подходящите метрики, които да показват ефективността на кампанията ви по максимално добър начин. Те трябва да показват каква част от потребителите всъщност са видели кампанията и колко време те прекарват, за да разгледат отделните детайли в нея. CTR тук невинаги е най-точният показател за интереса към кампанията ви, коментира Клепка.

  2. Не бъдете прекалено видими за потребителя. Прекаленото набиване на очи е дразнещо за всички.

  3. Опитайте се да достигнете до своята таргет група. Единствено тя има значение за успеха на цялата ви кампания.

В крайна сметка важното е да бъдете максимално гъвкави. Ако не променяте подхода си при провеждането на кампания в интернет, то няма как да преодолеете пречките пред нейната ефективност и да отговорите на очакванията на потребителите.

По време на изложението си Клепка представи и специфични данни за България, свързани с отношението популярност срещу ефективност в онлайн форматите за рекламиране. Както можем да предположим, най-голям дял имат обикновените банери. Те заемат средно 95% от рекламния дял при една кампания, но при тях броят на кликовете е едва около 5% от общия за кампанията. За разлика от тях когато например wallpapers (средно 11%), то броят на кликовете достига до близо 40%.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 ivanka stoqnova 15.06.2012 | 12:52
интернет и пак интернет
1 otec natanail 15.06.2012 | 12:38
Много реклама в Интернет много нещо - навсякъде...

ТВ програма

Кино

  • Сега Имало едно време … предметите...
  • 14:45 Благуните детски филм
  • 15:15 Магна Аура, изгубеният град детски...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • Сега "Присъда" - сериал, с.1, еп.76 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.