Дебютните награди за дигитален маркетинг бяха раздадени в рамките на първото издание на MIXX Awards на родна територия.
На едно място се събраха най-големите имена на дигиталната реклама у нас, а преди церемонията по награждаването посетителите на ивента получиха любопитна информация и статистика от имена като генералния мениджър на Viber за Централна и Източна Европа Атанас Райков, портфолио мениджърa на Нетинфо Александър Варов и други.
Зад организирането на събитието стоеше IAB България - част от световната мрежа на IAB. В организацията членуват над 40 фирми от дигиталния бизнес.
IAB MIXX Awards Bulgaria са родна версия на престижните световни награди със същото име и се отличават с определянето на най-добрите екипи и кампании на териториите на интерактивния маркетинг през годината.
Победителите бяха определени от седемчленно жури, като най-щастливи в края на церемонията бяха момичетата и момчетата от "Балантайнс", които благодарение на кампанията си "Stay True People", успяха да си тръгнат с три статуетки. Последните бяха голямата награда в категориите "Cross Media Integration", "Interactive Video Campaign” и "Social".
С две статуетки се отчете екипът на Next DC. Въпросните бяха получени за успеха на кампанията, реализирана съвместно с Лидл, "Вело линия", както и за общ проект с "Финландия".
Що се отнася до споменатото жури, екипът му беше съставен от Александър Варов (Портфолио Мениджър – Нетинфо), Емил Олованов (Регионален мениджър, Crimtan за Балканите), Илия Яков (Творчески директор на Ogilvy Sofia); Венцислав Костов (Изпълинтелен директор на онлайн рекламната мрежа Httpool), Мария Тодорова (Съосновател и управляващ директор на дигитална агенция NEXT-DC), Георги Малчев (Мениджър "Дигитален маркетинг" в Mtel) и Жюстин Томс (Мениджър "Бизнес развитие").
По идея събитието би трябвало да се превърне в ежегодно.